Ředitel státního podniku LOM Praha Jiří Protiva a prezident Aera Vodochody Viktor Sotona (vlevo)
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
Autor: Jana Deckerová
V Aeru Vodochody byla včera zahájena sériová výroba čtyř podzvukových cvičných letounů L-39NG (Next Generation) pro státní podnik LOM Praha. První dva letouny budou vyrobené koncem roku 2024, další dva v roce 2025. Budou sloužit k výcviku českých vojenských pilotů a nahradí tak stávající Albatrosy L-39C, kterým končí technická životnost. Ve výrobní hale českého výrobce letadel Aero Vodochody to potvrdili ředitel státního podniku LOM Praha Jiří Protiva a prezident Aera Vodochody Viktor Sotona.
„Pro nás je klíčové, že pořízením letounů L-39NG zajistíme kontinuitu výcviku pilotů taktického letectva na podzvukových proudových strojích Albatros L-39C. Nemění se platforma, zůstáváme u L-39, která se v české armádě velmi osvědčila,“ konstatoval Jiří Protiva a dodal, že pro výcvik pilotů české armády i zahraničních vojenských pilotů, bude i nadále sloužit český letoun, což je unikátní národní schopnost v propojování výroby letadla a výcvikových kapacit.
První „lomácké engéčko“ s číslem 7029
Stávajícím letounům L-39C, které provozuje Centrum leteckého výcviku LOM Praha již devatenáct let, končí technická životnost.
„První „lomácké engéčko“, jehož první součástku jsme mohli dnes vidět, bude mít číslo 7029. Samozřejmě je připravená už i vizualizace nástřiku těchto českých cvičných letounů, a na slavnostní odhalení se koncem roku 2024 velmi těším,“ konstatoval ředitel Protiva.
LOM Praha a Aero Vodochody uzavřely kontrakt na dodávku čtyř nových podzvukových letounů L-39NG pro základní a pokročilý výcvik pilotů Armády České republiky v listopadu loňského roku. Její součástí je mimo jiné úvodní výcvik pilotů a pozemního personálu, speciální a výšková výstroj, pozemní vybavení, včetně počáteční sady náhradních dílů, jakož i pozáruční podpora této nové výcvikové platformy. Dle smlouvy bude první výcvikový letoun dodán nejpozději do 28 měsíců od začátku účinnosti smlouvy.
Pro Aero Vodochody je kontrakt pro české vojenské piloty prestižní záležitostí
Prezident Aera Vodochody Viktor Sotona zdůraznil, že pro Aero je dodávka letounů pro české piloty nejen prioritou, ale i důležitou zakázkou, která otevírá cestu k dalším možným zahraničním zákazníkům. „Zakázka pro českou státní společnost je nejen nesmírně důležitou referencí, ale zároveň nám umožňuje sbírat velmi cenné informace z provozu u domácího zákazníka,“ zdůraznil Sotona a dodal, že pracovníci na výrobní lince nejnověji vyvinutého podzvukového proudového letounu L-39 NG (Next Generation) jsou aktuálně v plném nasazení a na nové generaci legendárního cvičeného letounu Albatros jich pracuje přes osm desítek.
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
Autor: Jan Kouba
Obrázek x z y
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory