Premiér Petr Fiala navštívil chystaný závod na výrobu vozů Škoda ve Vietnamu
„Spolupráce s místním partnerem ve Vietnamu představuje významný milník ve strategii internacionalizace Škoda Auto: Vstup do Vietnamu navíc otevírá cestu k přístupu na další trhy v regionu ASEAN. Abychom mohli co nejrychleji využít tamní obrovský prodejní potenciál, začali jsme již intenzivně pracovat na rozvoji prodejní sítě: V současné době zakládáme první partnerské prodejny, začínáme v Hanoji, následuje Da Nang a Ho Či Minovo Město a již v červnu sem začneme dovážet první vozy z Evropy.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu
Vietnam jako vstupní brána do regionu ASEAN
Výstavba výrobního závodu, do kterého investuje a vlastní jej společnost TC Motor ve vietnamské provincii Qu?ng Ninh, je pro automobilku Škoda významný krok v její strategii zaměřené na hledání nových zahraničních trhů. Vietnam představuje pro českou společnost strategickou bránu do dynamicky se rozvíjející jihovýchodní Asie i širšího indicko-pacifického regionu. Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) je v současnosti nejrychleji rostoucí oblastí na světě a některé místní ekonomiky dosahují nárůstu až 8 procent ročně. Tomu odpovídá i předpokládaný objem prodeje nových automobilů: v roce 2030 by měl dosáhnout více než 4,5 milionu vozů.
Návštěva českého premiéra Petra Fialy je jasným signálem, že plány české automobilky mají podporu na nejvyšší vládní úrovni, o čemž předseda vlády během své návštěvy ujistil zástupce společnosti. Příležitosti informovat významného hosta o budoucích plánech vietnamsko-české spolupráce využili i nejvyšší vládní představitelé a zástupci vietnamské partnerské společnosti TC Motor.
Vstup na trh ve Vietnamu umožňuje společnosti Škoda Auto využít synergie, které nabízí geografická blízkost Indie. V nově budovaném závodě v provincii Qu?ng Ninh bude již v roce 2024 spuštěna montáž modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down), dodávaných z výrobního závodu značky Škoda v Indii.
Prodejní aktivity by měly být zahájeny již během několika měsíců. Místní partnerská společnost TC Motor spustí prodej vozů Škoda evropského původu letos v létě a první prodejci začnou působit v metropolitní oblasti Hanoje, Ho Či Minova Města a v jednom z největších vietnamských měst Danangu. Ve středně – až dlouhodobém plánu je rozšíření počtu prodejních míst na více než 50, a to i kvůli slibnému prodejnímu potenciálu: značka počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů.
Česká automobilka zahájí působení nejprve dovozem evropských modelů Kodiaq a Karoq (letos) a následně nabídku doplní Superb a Octavia (v roce 2024). V budoucnosti portfolio rozšíří také plně elektrický vůz Enyaq iV. Všechny vozy z evropských výrobních závodů budou dováženy jako kompletně smontované.
Aktuálně jsou již také vietnamským zákazníkům k dispozici Škoda webové stránky, které jsou přizpůsobené jejich potřebám a místnímu trhu. Přehledný web designovaný podle nové firemní identity (CI) informuje například o chystaných novinkách, produktech nebo plánovaných akcích pro zákazníky.
Škoda přebírá strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen v regionu
Škoda Auto již řídí koncernové aktivity v Indii v rámci projektu India 2.0. Tato odpovědnost se nyní se vstupem na vietnamský trh výrazně zvýší. Česká automobilka dostala za úkol strategicky řídit velkoobjemové značky koncernu Volkswagen v regionu ASEAN a rozvíjet regionální strategii pro tyto důležité rostoucí trhy. Cílem je, aby se zde Škoda etablovala jako silná značka a dlouhodobě si zajistila ziskovost i růst v objemovém segmentu trhu. Škoda Auto je v rámci koncernu Volkswagen také zodpovědná za globální vývoj stávající platformy MQB A0, a proto Vietnam i region ASEAN představují významnou zákaznickou základnu pro automobily Škoda na tomto technickém základě.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?