Začátek roku ve jménu herních adaptací: Prodeje Hogwarts Legacy a The Last of Us lámou rekordy.
Propojení herního a filmového průmyslu se studiím vyplácí. Prodejům značky DATART v prvním čtvrtletí letošního roku dominovala hra Hogwarts Legacy inspirovaná kouzelnickým světem známým z knih o Harrym Potterovi. Skvěle si vedla i hra The Last of Us, jejíž prodeje díky novému stejnojmennému seriálu meziročně vyskočily na šestinásobek.
Spojení herního a filmového světa se ukazuje jako velmi efektivní prostředek pro zvýšení zájmu o herní tituly. Vysoké oblibě se z hlediska prodejů v síti prodejen DATART v prvním čtvrtletí letošního roku těšily zejména dvě hry, které této taktiky dokázaly naplno využít – Hogwarts Legacy a The Last of Us.
S mimořádně pozitivními ohlasy se setkala dlouho očekávaná novinka Hogwarts Legacy odehrávající se ve světě známém z knih a filmů o Harrym Potterovi. Fanouškům tohoto magického světa, ale i ostatním hráčům, přináší možnost prozkoumat známé prostředí Bradavické školy čar a kouzel v otevřeném herním světě. Její prodeje v DATARTu na začátku roku dominovaly.
„Zájem o hru Hogwarts Legacy byl zejména v prvních dnech po jejím vydání opravdu enormní. Za první čtvrtletí letošního roku se jednalo o vůbec nejprodávanější hru na konzoli PlayStation 5. Hra bezpochyby dokázala ke koupi nalákat i fanoušky, kteří se běžně gamingu nevěnují. Oblíbená byla napříč věkovými skupinami, díky čemuž má nakročeno k tomu stát se klíčovou hrou tohoto roku,“ komentuje Roman Šubrt, vedoucí produktového marketingu DATART.
Jde to i naopak
V případě The Last of Us šla inspirace opačným směrem. V posledních týdnech si svou premiéru odbyl stejnojmenný seriál z produkce HBO v hlavní roli s Pedrem Pascalem a Bellou Ramsey, který se snaží převyprávět příběh známý z této herní klasiky. Seriál sklidil velmi kladná hodnocení jak mezi fanoušky herní série, tak i mezi filmovými kritiky. Vedlejším efektem premiéry se stal výrazný nárůst prodejů jeho dnes již 10 let staré předlohy.
„Každému produktu pomůže, když se o něm ve veřejném prostoru mluví, zvlášť pak když se slova chopí hráč s tak velkým dosahem, jako je HBO. Výrazný zájem jsme zaznamenali už při představení poslední přepracované verze hry koncem minulého roku. Vydání seriálu však prodeje posunulo na další úroveň. V prvním čtvrtletí byly ve srovnání s minulým rokem šestinásobné, oproti poslednímu kvartálu roku 2022, kdy v předvánočním období prodeje her obvykle vrcholí, se zdvojnásobily,“ říká Roman Šubrt.
Prodejům vládne PlayStation 5
Celý segment herních konzolí zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazný nárůst. Jejich prodeje v DATARTu v tomto období stouply o téměř 170 %. Největší zájem o konzole byl v březnu, kdy se počet prodaných kusů meziročně téměř ztrojnásobil. Nejvíce se prodávaly konzole nové generace Sony PlayStation 5. Přestože jsou na trhu dostupné už od konce roku 2020, až v posledních měsících se trh dostal do bodu, kdy jsou stabilně k dostání.
„Klíčovým hybatelem trhu se v posledních letech stala dostupnost. Zásoby všech next-genových konzolí, ale i mnoha dalších produktů, byly výrazně poznamenány nedostatkem čipů způsobeným výpadky v dodavatelských řetězcích v důsledku koronavirové pandemie. Nyní se dostupnost postupně zlepšuje, díky čemuž zaznamenáváme rekordní prodeje,“ vysvětluje Roman Šubrt.
Dobrá dostupnost se odrazila i na prodejích herních konzolí Xbox Series X a S konkurenčního Microsoftu, které se meziročně zvýšily o 20 %. Další růst by mohla podpořit i hra Forza Motorsport 8 exkluzivní pro platformy Microsoftu, tedy Xbox a PC, která by měla vyjít v průběhu tohoto roku.
Budoucnost je ve virtuální realitě
Enormní zájem mezi zákazníky vzbudila druhá generace virtuální reality PlayStation VR2. V DATARTu se vyprodala během prvního dne. Podle Romana Šubrta se jedná o jeden z hlavních směrů, kterým se bude herní průmysl v příštích letech ubírat.
„VR je kategorie s obrovským potenciálem, což prodeje headsetu od Sony jednoznačně potvrzují. V nejbližších letech budeme díky virtuální realitě objevovat nové možnosti a rozšiřovat hranice gamingu. Zákazníci jsou připraveni zkoušet nové technologie a Datart se jim bude jako lídr v této oblasti snažit vyjít svou nabídkou vstříc,“ uzavírá Šubrt.
DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?