Česká oficiální účast na mezinárodním veletrhu FOODEX JAPAN po tříleté pauze
Česká oficiální účast na mezinárodním veletrhu FOODEX JAPAN po tříleté pauze
24.03.2023 / 03:21 | Aktualizováno: 24.03.2023 / 03:36
Ve dnech 7. – 10. března 2023 se na největším výstavišti v Japonsku konal 48. ročník veletrhu FOODEX JAPAN. Místo konání veletrhu se tentokrát přesunulo z tradičního Makuhari Messe do komplexu výstaviště Tokyo Big Sight, kde se v osmi pavilonech prezentovalo 2 562 firem z celého světa. Po tříleté pauze způsobené pandemii se ČR opět prezentovala formou národní expozice.
Veletrh FOODEX JAPAN patří k nejvýznamnějším světovým potravinářským veletrhům a je největší svého druhu v regionu východní a jihovýchodní Asie. Formou oficiální účasti Ministerstva zemědělství se tohoto veletrhu na pavilonu o ploše 135 m2 zúčastnilo 14 potravinářských firem. Na více než třech tisících stáncích z 60 regionů světa vystavovatelé prezentovali odborné veřejnosti své produkty z oboru potravin, nápojů a potravinářských technologií. Na veletrh během čtyř dní zavítalo 73 789 návštěvníků. V porovnání s loňských ročníkem, kdy Japonsko bylo pro zahraniční vystavovatele i návštěvníky uzavřeno, se jednalo o 2,5 násobný nárůst.
Českou delegaci na veletrhu vedl vrchní ředitel sekce EU a zahraničních vztahů Ministerstva zemědělství Jiří Šír (JŠ), který se za ČR zúčastnil slavnostního zahájení veletrhu a společně s velvyslancem ČR byl přítomen i na otevření EU pavilonu. Na českém pavilonu oba jednali s firmami o jejich vstupu příp. přítomnosti na japonském trhu. Poslední den veletrhu proběhl v prostorách výstaviště seminář na téma Alkoholické nápoje vyrobené v ČR. Na tomto semináři představila zemědělská diplomatka český nápojový průmysl, kde vyzdvihla kvalitu a vysokou úroveň českého piva, vína a ovocných pálenek pocházejících z ČR. Na závěr proběhla ochutnávka vzorků z českého pavilonu.
Česká oficiální účast na potravinářském veletrhu FOODEX JAPAN 2023 se po tříleté pauze svým rozsahem vrátila na předpandemickou úroveň a účast vysokého počtu českých vystavovatelů dokládá jejich přetrvávající zájem o japonský trh. České firmy kladně hodnotí především možnost osobního kontaktu s japonskými importéry, nákupčími, provozovateli velkoobchodu i maloobchodních řetězců, HORECY a v neposlední řadě také hojnou účast nákupčích z jiných zemí, jako je Korea, Austrálie, Tchaj-wan nebo Singapur.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Mezinárodní dny 2020
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
- AED, SAE dirham - převod měn na CZK, českou korunu
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory