Z centra Plzně mizí auta. Díky městskému okruhu
Z centra Plzně mizí auta. Díky městskému okruhu
Karlovarské ulici se díky obchvatu ulevilo (foto: Hana Josefová)
Západní obchvat Plzně odvedl za tři týdny provozu z centra krajské metropole už desítky tisíc aut. Dokládá to analýza, kterou si nechalo vypracovat město Plzeň. Po obchvatu denně projede dle dat z detektorů zhruba 14,5 tisíce vozidel. Situace se nejvíce zlepšila na nejvytíženější Karlovarské ulici, po spuštění okruhu tam ubylo až 6 tisíc aut denně.
„Západní okruh dopravě v Plzni výrazně pomohl. Potvrzují to nejen čísla, ale i osobní zkušenosti řidičů, se kterými jsem měl možnost hovořit. Situaci v oblasti dopravy ve městě budeme dál sledovat a průběžně vyhodnocovat. Věřím, že trend, který se díky okruhu podařilo nastolit, ještě umocníme dalšími investicemi do dopravní infrastruktury,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký.
„Dostavba západní části městského okruhu přinesla očekávaný úbytek vozidel v Plzni. Obchvat je intenzivně využívaný od prvního dne otevření a čísla ukazují, že jeho obliba mezi řidiči stále roste. Nejvíce se odlehčilo Karlovarské ulici a pak také Skvrňanské. Z tohoto poklesu je pravděpodobné, že okruh výrazně ulevil i krajským silnicím na západ od Plzně,“ popsal situaci Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Na Karlovarské na křižovatce U Družby je úbytek průjezdu vozidel o 15 procent denně, u křižovatky Pod Záhorskem pak 12 procent, tedy cca šest tisíc aut za den.
Nejvíce aut projelo po okruhu mezi Košutkou a Radčicemi 20. února, tedy den po otevření, za 24 hodin to bylo téměř 17 tisíc vozidel. „V běžné pracovní dny použije okruh zhruba 14,5 tisíce vozidel, z toho je 1,5 tisíce nákladních, z nichž je 200 kamionů,“ vyjmenoval náměstek s tím, že o sobotách vyjede na obchvat cca 11,5 tisíce vozidel, o nedělích necelých 10 tisíc.
Město bude situaci v centru Plzně i nadále monitorovat a další dopady s odstupem času posuzovat. Momentálně je ale nutné brát v potaz, že na novou dopravní stavbu si řidiči nějakou dobu zvykají a teprve poté bude možné vyhodnotit její skutečný vliv na provoz. „Již z dosavadních dat je ale patrné, že Západní okruh otevírá potenciál pro další zklidnění dopravy v centru města,“ doplnil Aleš Tolar.
Barbora Hájková
Zveřejněno: 17. 3. 2023, Monika Krausová
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Iva Grácová, Bezvafinance
10 nejlepších dárků na poslední chvíli, které skoro nic nestojí, ale mají hodnotu na celý život
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
I přes zdražení distribuce mohou domácnosti v roce 2025 ušetřit
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla