Jak evropští klienti popisují své zkušenosti s pojišťovnami?
Nejasná odmítnutí pojistného plnění, odchylky od nabídnuté výše plnění – i takové jsou zkušenosti části klientů pojišťoven zjištěné při nedávné anketě v Evropě. V článku jsou poznatky srovnávány s výpověďmi rakouských respondentů.
Část zákazníků pojišťoven, kteří utrpěli škodní událost, by bývala očekávala jinou formu vyřízení. Toto je základní výstup z ankety ke „Consumer Trends Report 2022“ evropského dohledového orgánu EIOPA. Ve studii byli klienti dotazováni podle seznamu, zda v posledních 3 letech udělali nějakou zkušenost s likvidací škody.
Poznatky z ankety
V případě Rakouska bylo do ankety zapojeno 1 016 účastníků. 11 % z nich uvedlo, že od své pojišťovny požadovali při škodě pojistné plnění, které ale bylo z jim nejasných důvodů odmítnuto. 9 % respondentů dostalo po škodě z pojišťovny méně, než očekávali. 8 % dotázaných připustilo, že hodnotilo rozsah krytí zjevně jinak, než jak činil pojistitel. A pro 7 % byla škoda dokonce podnětem k tomu, aby změnili pojišťovnu.
V evropském měřítku dospěla EIOPA k nepatrně příznivějším odpovědím, pokud se tázala na podobné situace: nejasného odmítnutí výplaty se dočkalo 5 % respondentů, menší náhradu škody dostalo 8 % oslovených, v 7 % případů nekrylo pojištění vzniklou událost a konečně 5 % účastníků ankety po škodě změnilo pojišťovnu. Naopak byla průměrná evropská zkušenost horší v bodě zdlouhavého procesu posouzení škody, jenž trval z pohledu klienta příliš dlouhou dobu (Evropa 8 %, Rakousko 0 %), a také v případě doby potřebné k reálné výplatě (Evropa 7 %, Rakousko 0 %).
EIOPA v evropském měřítku zpovídala celkem 25 880 respondentů. 71 % z nich nemělo žádné z těchto jmenovaných zkušeností; 3 % se rozhodla neoznačit žádnou odpověď. To současně znamená, že na kontinentu má některou z uvedených zkušeností se škodou více než čtvrtina zákazníků (přesně 26 %).
Poznatky segmentu SME
Vedle retailu se anketa týkala i segmentu malých a středních podniků. V rámci EU se podařilo nashromáždit 9 067 výpovědí podnikatelů, z nichž 353 bylo Rakušanů. Zde se zkoumaly zkušenosti k 5 různým zážitkům po vzniku škody.
Nejčastěji byla v Rakousku zaznamenána zkušenost, že po škodě firmy zjistily, že rozsah krytí neodpovídá jejich očekáváním. Takto reagovalo 8 % všech oslovených rakouských účastníků ankety. 7 % bylo rozčarováno velmi dlouhým procesem posuzování události, 6 % kritizovalo příliš dlouhou dobu, po níž byla náhrada škody teprve vyplacena. Kvůli odmítnutí pojišťovny vyplatit pojistné plnění měnilo pojišťovnu 3 % dotázaných rakouských podniků.
V rámci celého kontinentu byly výsledky velmi podobné, zejména v otázce na dobu posuzování škody a na dlouhou dobu čekání na výplatu škody (shodně 7 %, resp. 6 % jako v Rakousku). Po škodě pojišťovnou deklarované krytí neodpovídalo představě pojištěného v EU v 9 % případů. Vyšší než v Rakousku byla i kvóta výpovědí kvůli odmítnutí plnění (4 %) a kvóta nepochopení důvodu odmítnutí výplaty plnění od pojišťovny (Rakousko 2 %, EU 5 %).
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jak koupit Bitcoin, kde koupit Bitcoin – nákup Bitcoinu
- Jak těžit bitcoin - těžba bitcoinů, mining
- Valorizace důchodů - jak stoupají důchody?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Jak evropští klienti popisují své zkušenosti s pojišťovnami?
- Zdravotní pojišťovny motivují své klienty věrnostními službami anebo slevami při nákupech
- Šest z deseti klientů je ochotno sdílet s bankami a pojišťovnami své důležité osobní údaje výměnou za nižší ceny
- REGISTRACE na WEBINÁŘ: Jak vybrat správný vůz do svého podnikání a jak uchovat své finance v rezervě?
- Záznam z webináře: Jak vybrat správný vůz do svého podnikání a jak uchovat své finance v rezervě?
- PFČP svým klientům radí, jak díky daňovým úlevám získat od státu co nejvíce
- PFČP svým klientům radí, jak díky daňovým úlevám získat od státu co nejvíce - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Chystáte se žádat o hypotéku? Jak zvýšit svou atraktivitu coby klienta u bank při žádosti o hypotéku?
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Nenechávejte baterii a FVE ležet ladem, využívejte je k vyrovnávání sítě
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Neregulované fondy jsou už půl roku pod přísnějším dohledem. Co se změnilo?
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex leden 2025: V lednu sazby hypoték klesly, na úrokový sešup však letos zapomeňme
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla