Pod vedením krajského radního pro majetek a investice Tomáše Riegera a za účasti zástupců odborů investic a dopravy Ústeckého kraje, ústeckého primátora, starostů obou dotčených městských obvodů, projektantů a dopravních policistů se ve čtvrtek 1. února 2023 konala v hlavním sále krajského úřadu prezentace aktuálního stavu příprav kraje na jednu z nejvýznamnějších investičních akcí za mnoho posledních let. Tou je dlouho očekávaná oprava mostu Dr. E. Beneše v Ústí nad Labem.
Cílem jednání bylo seznámit vedení statutárního města
Ústí nad Labem s upřesněným harmonogramem průběhu rekonstrukce a s dopravně inženýrským
opatřením akce, které nepochybně citelně zasáhne do už tak velmi intenzivní
dopravy v
krajském městě i přesto, že tranzitní
doprava bude odkláněna takovým způsobem, aby do
Ústí vůbec nedojela. Po celou dobu realizace
stavby bude vyznačena objízdná trasa pro tranzit mezi Ústím
nad Labem a Děčínem po
silnici I/13 obcemi
Libouchec a
Jílové a po nezpoplatněném úseku
dálnice D8.
„Máme hotovou prováděcí dokumentaci. Po jejím zkontrolování můžeme konečně začít soutěžit zhotovitele,“ uvedl s mírnou radostí
krajský radní
Tomáš Rieger a pokračoval, že soutěž takového rozsahu bude pravděpodobně trvat cca půl
roku. Bohužel se kvůli souvisejícím rekonstrukcím, které je nutné provést na objízdných trasách před uzavřením mostu, investor opět dostává do skluzu.
„Je nezbytné, aby město Ústí nad Labem nejprve rekonstruovalo ulici Výstupní. To by dle slov pana primátora mělo být hotové do poloviny roku 2024. Do té doby my přepruhujeme okružní křižovatku pod Větruší, čímž dojde k jejímu zkapacitnění v požadovaných směrech, Ředitelství silnic a dálnic ještě musí opravit povrchy v ulici Přístavní a na komunikaci I. třídy číslo 13 opravit dva mosty. Vše bude dle nejnovějšího časového plánu v letošním roce hotovo a nám už nebude nic bránit začít v příštím roce se stavbou provizorní lávky,“ vysvětlil
Rieger.
Benešův
most je jedním ze dvou mostů, který zabezpečuje
dopravní propojení obou ústeckých břehů. Uzavírka tohoto mostu se předpokládá po celou dobu realizace vlastní rekonstrukce, tedy v průběhu
let 2025-
2026.
„Motorová vozidla tak budou mít k dispozici pro překonání řeky Labe pouze Mariánský most,“ řekl radní
Rieger a dodal:
„Pro pěší a cyklisty bude Benešův most po celou dobu rekonstrukce nahrazen provizorní lávkou, umístěnou cca 90 metrů po proudu řeky. K lávce bude také provizorně přeložena cyklostezka. Ta stávající bude uzavřena v úseku od železničního mostu po areál KOLOcafé, převedena provizorní přeložkou podél budovy krajského soudu do ulice Národního odboje, dále ulice Kramoly, Střekovské nábřeží a Kozinova.“
Současný stav mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem
Představení aktuálního stavu příprav rekonstrukce mostu na krajském úřadě
Náčrt objízdných tras pro cyklostezku
Harmonogram investiční akce
Vizualizace zrekonstruovaného mostu