Jak vypadají aktuální firemní zasedačky posledních dvou let?
Ani covidové restrikce a trendy přesunující část zaměstnanců na home office nezměnily trend firem investovat do kvalitních zasedacích místností a meeting roomů. Schůzky, jednání, porady jsou totiž nevyhnutelnou součástí běžného dne většiny firem. Těchto aktivit se nezúčastňují všichni fyzicky, zvykáme si na hybridní spolupráci a on-line jednání. Firmy tak tomu přizpůsobují se moderně řešené prostory vyhrazené pro obchodní schůzky i interní porady.
Vybavené by měly být kvalitní komunikační technikou a technologiemi pro snadnou spolupráci, navíc poskytovat natolik zajímavé prostředí, aby ho sami zaměstnanci chtěli aktivně využívat pro svá interní i externí jednání. Šetření na nepravém místě dokáže znehodnotit často statisícové investice do IT vybavení jedním detailem. Pokud totiž pořídí kamerku za pár stovek, pak vybavení videokonferenční a zasedací místnosti degradují na absolutní základ, který jim v konečném důsledku škodí. Podobné je to v případě, že je místnost vybavena špičkovým komunikačním systémem, ale zvuk se v ní odráží a tříští.
Místa pro spolupráci
Středobodem podnikání většiny firem, zejména těch, které nejsou orientované na výrobu, je schopnost jednat a spolupracovat, navíc většinou v hybridních týmech. Tomu je potřeba přizpůsobit i podobu prostor. Velká konferenční místnost je ideální pro poradu oddělení nebo schůzky s klienty, ale už ne pro rychlé brainstormingy nebo individuální diskuse. Proto se prosazují nové koncepty pojetí prostor. Měly by spojovat účelnost a pohodu – mezi vysoce hodnocenými pracovními prostory teď bodují zejména takové, které připomínají spíš útulný domov či kavárnu než místo zaměřené na podávání výkonů.
„Firmy v současné době potřebují kromě reprezentativní zasedačky pro schůzky i jiné prostory vybavené pro spolupráci týmů. Může jít o tzv. huddle rooms, neformální prostory připomínající spíše obývací pokoj, relaxační zónu, nebo ostrovní řešení, k nimž se mohou zaměstnanci sesednout v rámci větší pracovní místnosti. Prostorová řešení jsou různá podle potřeb a kultury společnosti, ale jedno je společné – vybavení kvalitními technologiemi pro spolupráci. Tak, aby bylo možné bez technických problémů komunikovat on-line se vzdálenými účastníky schůzky, sdílet s nimi informace, a to vše v zabezpečeném systému,“ říká Michal Černý, odborník na komunikační technologie ze společnosti Audiopro.
Jednoduché připojení do systémů
Bezdrátová komunikace rozhodně není novinkou, přesto stále není obvyklé mít systém vyřešený tak, aby nebyl problém připojit se z jakéhokoli zařízení a mít možnost bez problémů sdílet potřebné informace. A to při zajištění bezpečnosti komunikace i firemních systémů.
„Moderní systémy poskytují jednoduchou možnost propojení všem účastníkům schůzek – s jejich vlastními zařízeními a s vyloučením kabelů. Také zpřístupňují bezdrátově veškeré zdroje v dané místnosti. Pro schůzku nebo prezentaci vybaví jakýkoli prostor – od malé kanceláře po přednáškovou síň. Umožňují i vytváření virtuálních zasedacích místností, díky nimž lze propojit účastníky v různých prostorách,“ vysvětluje Michal Černý.
Detaily, které rozhodují
Úroveň technologického vybavení firem působících v ČR je poměrně vysoká, často ji však degradují nedotažené detaily. Šetření na nepravém místě dokáže znehodnotit často statisícové investice do IT vybavení jedním detailem. Pokud totiž pořídí kamerku za pár stovek, pak vybavení videokonferenční a zasedací místnosti degradují na absolutní základ, který jim v konečném důsledku škodí. Podobné je to v případě, že je místnost vybavena špičkovým komunikačním systémem, ale zvuk se v ní odráží a tříští.
„Šikovné detaily naopak mohou pomoci vytáhnout vybavení na vyšší úroveň. Například speciální kamera Kaptivo pro on-line snímání a sdílení, která promění pomocí systému počítačového vidění na bázi AI běžnou bílou tabuli na inteligentní nástroj pro on-line spolupráci. Ta umožní živé sdílení týmové práce na tabuli v reálném čase, bez limitů špatného výhledu či dalších omezení, protože snímaný obraz se přenáší rovnou na obrazovku připojených účastníků, a to i vzdálených,“ uzavírá Michal Černý.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
?