Praha 2 zásadně nesouhlasí s novelou Pražských stavebních předpisů
Návrh novely pražských stavebních předpisů předpokládá v centrální části města v podstatě nulový požadavek na parkovací stání v nových stavbách. Taková úprava povede k nárůstu parkujících automobilů v již nyní přeplněných ulicích. Pro nejvytíženější a nejhustěji zalidněnou městskou část je tento požadavek neakceptovatelný.
„Novela pražských stavebních předpisů z pera bývalé magistrátní koalice jde naprosto proti obyvatelům naší městské části. Úkolem radnice Prahy 2 je hájit zájmy obyvatel naší městské části a to budeme bezezbytku dělat. Prvním krokem je naše zamítavé stanovisko,“ uvádí místostarosta Jan Recman, který má ve své gesci oblast výstavby a územního rozvoje. Důsledkem minimálního požadavku na parkovací stání ve stavbách dle současného požadovaného výpočtu je nárůst parkujících automobilů v ulicích, přeplněnost rezidenčních zón a degradace veřejného prostoru. Parkovací stání, která vzniknou v souvislosti s novými stavbami, nástavbami a přístavbami, musí být umístěny uvnitř stavby.
„Stojím si za tím, že auta patří pod zem, a to především v případě nově vznikajících developerských projektů zejména v centru města. Město by naopak mělo budovat nové parkovací domy, a to i v centru města. Tak, jako to všichni vidíme při návštěvě v Londýně nebo jiných evropských městech, kde se všichni prohánějí na kolech prázdnými ulicemi. Ta jejich auta ale nezmizela. Jsou pod zemí,“ dodává místostarosta Jan Recman.
Nelze předpokládat, že nulový požadavek na parkovací místa bude mít efekt na regulaci dopravy v centru hlavního města, dokud není zajištěna náhradní infrastruktura jako je dostatek parkovišť P+R a podzemních garáží se zvýhodněným parkováním pro rezidenty. Stejně tak nelze předpokládat, že novelou pražských stavebních předpisů dojde ke snížení ceny bytů, jak je uvedeno ve zdůvodnění návrhu. Celopražský nedostatek bytů včetně jejich ceny se nemůže řešit na úkor historické části města a jejích obyvatel.
„Naši rezidenti již nyní čelí nedostatku parkovacích míst. Přes noc často parkují tam, kde to alespoň trochu prostorově jde, protože jiné možnosti parkování neexistují. Pokud se chceme přiblížit moderním evropským metropolím, je zapotřebí řešit dopravu v hlavním městě komplexně a navrhnout systémové řešení,“ dodává starostka městské části Prahy 2 Alexandra Udženija.
Mgr. Andrea Zoulová, tisková mluvčí, Odbor komunikace,
ÚMČ Praha 2
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?