Snap po kvartálním reportu klesl o 27 %. Reklamní sektor je pod tlakem
Snap (SNAP.US) opět negativně zklamal Wall Street zpomalujícím ziskem a v premarketu se obchoduje o 27 % níže. Slabší výsledky Snapu mohou předznamenávat, že se ekonomický pokles prohlubuje a pokles sentimentu se přelévá i do dalších společností, kde reklama hraje pro obchodní model důležitou roli. Mezi poražené v premarketu patří Alphabet, Meta Platforms, Pinterest a Twitter. Celkové kapitalizační ztráty mezi sociálními médii a reklamními společnostmi již dosáhly téměř 42 miliard USD, přičemž samotný NASDAQ ztratil téměř 1 %.
Společnost překonala odhady analytiků ohledně zisku na akcii, ale minula odhady příjmů:
Zisk na akcii (EPS): 0,08 USD vs. (0,02 USD) odhadovaná ztráta USD (Refinitiv)
Tržby: 1,13 miliardy $ vs. 1,14 miliardy $ (Refinitiv)
Počet aktivních uživatelů: 363 milionů oproti očekávaným 358,2 milionům (StreetAccount)
- Představenstvo společnosti schválilo program zpětného odkupu akcií v hodnotě až 500 milionů dolarů. Tržby meziročně vzrostly o 6 %, nicméně poprvé od IPO v roce 2017 se hodnota růstu ukázala jako jednociferná. Čistá ztráta (navzdory vykazování upraveného zisku) se téměř zčtyřnásobila na 360 milionů USD, částečně způsobená náklady na restrukturalizaci ve výši 155 milionů USD;
- Snap v srpnu oznámil, že snižuje náklady mimo jiné tím, že propouští 20 % své pracovní síly a odstraňuje projekty, které přímo nepřispívají k růstu uživatelů a příjmům a k rozvoji rozšířené reality AR. Tyto změny se však ukázaly jako nedostatečné k imunizaci společnosti před dalším obdobím nepokojů;
- Q3 se ukázalo jako nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb v historii Snapu. Pokles reklamních výdajů v prostředí prudké inflace a snížených spotřebitelských výdajů tíží společnosti, které sklízely značné zisky díky štědrosti inzerentů povzbuzované rostoucími tržbami. Kromě toho se Snap také potýká se zvýšenou konkurencí, politikou Applu blokování grafických reklam a makroekonomickými turbulencemi. Podle společnosti Snap značná část amerických podniků snižuje marketingové rozpočty v nepříznivém tržním prostředí;
Meta Platforms a Alphabet mimo jiné představí výsledky příští týden. Zpráva Snapu vytváří nepříznivé podmínky pro tržní sentiment před důležitějšími zprávami, ačkoli podle analytiků z Evercore ISI je značná část negativních faktorů specifická pouze pro obchodní model Snapu a samotnou společnost. Analytici reklamního sektoru z Jefferies na druhé straně zdůraznili, že je obtížné poukázat na to, které z negativních faktorů ovlivňujících Snap jsou pouze dočasné, a že nejistota upřednostňuje slevy akcií. Mezitím se příjmy z reklamního sektoru mohou začít konsolidovat kolem největších hráčů, Alphabet (Google) a MetaPlatforms, díky nimž budou odolnější.Snap (SNAP.US), interval D1. Výprodej akcií je bezprecedentní, otevření naznačuje úroveň blízko 8 USD za akcii. Zdá se však, že panická reakce kolem reklamního sektoru může představovat příležitost pro investory s dlouhým investičním horizontem, i když samotný Snap se bude muset zaměřit na monetizaci svého byznysu. Existuje však optimismus ohledně rostoucího počtu globálních uživatelů a samotné příjmy předčily očekávání o pouhých 10 milionů dolarů. Investoři se obávají rostoucí úrovně dluhu společnosti Snap, která již ve 2. čtvrtletí meziročně vzrostla o 46 % na 3,773 miliardy dolarů. Po dnešním otevření bude výše dlouhodobého dluhu odpovídat zhruba 25 % celkové tržní kapitalizace společnosti. Zdroj: xStation5
X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory