„Stavba byla zahájena v srpnu 2019 a dokončena měla být letos 30. listopadu. Mě velice těší, že se nám podařilo termín urychlit a jihočeští řidiči ji tak mohou využívat už teď. Ostatně, urychlit termíny prací, pokud to lze, se snažíme ve prospěch řidičů u všech krajem zadávaných dopravních staveb,“ zdůraznil Kuba. Investice do propojky o délce 1,4 kilometru si vyžádala 137,5 milionu korun. „Z toho 120,5 milionu hradil kraj a necelých 17 milionů Tábor. Zhotovitelem stavby byla firma EUROVIA CS,“ dodal hejtman.
V Táboře tak během tří let vznikla nová komunikace mezi ulicemi Chýnovská a Vožická. „Začíná v prostoru křižovatky u stanice táborské záchranné služby v Měšicích. Právě na této křižovatce došlo také k několika úpravám. Dále pokračuje stoupáním mezi stávajícími výrobními areály a zástavbou rodinných domů při ulici Na Vojtěchu až k připojení na Vožickou ulici,“ popsal náměstek hejtmana pro investice Tomáš Hajdušek. Zástavba rodinných domů je od komunikace oddělena zelení osázeným protihlukovým valem.
„V rámci stavby byla také vybudována příjezdová komunikace k výrobnímu areálu, lávka pro pěší či stezka pro pěší a cyklisty za protihlukovým valem. Mimo jiné pak byly také provedeny přeložky inženýrských sítí, jako jsou kanalizace, vodovod, plyn a kabelů vysokého a nízkého napětí,“ uzavřel náměstek.
Jak uvedla vedoucí táborského Odboru investic a strukturálních fondů Eliška Pospíšilová, město Tábor bylo investorem části stavebních objektů ve výši 16,3 mil. Kč s DPH. Po dokončení a finální kolaudaci, které bude předcházet měření hluku, převezme do své správy cyklostezku, lávku pro pěší, příjezdovou komunikaci k výrobním areálům a kanalizační sběrač vedoucí do Zavadilské ulice.
Nové dopravní propojení ulic Chýnovská a Vožická ocenil starosta Tábora Štěpán Pavlík. „Tato významná dopravní stavba je v územním plánu Tábora řadu let. Jsme rádi, že ve spolupráci s hlavním investorem, Jihočeským krajem, byla úspěšně dokončena. Uleví dopravní zátěži v Zavadilské ulici a problematické křižovatce u firmy Brisk. Propojka se stává prvním dílkem vnitřního obchvatu města, kdy těžká nákladní doprava může od příjezdových cest do Tábora proudit přímo do průmyslové zóny, aniž by zatěžovala intravilán města.“
Starosta Tábora dodal, že na právě dokončenou jižní část propojky by měla v budoucnu navázat ještě severní část, která spojí Vožickou ulici a silnici I/19 tvořící obchvat směrem z dálnice D3 přes lanový most na Písek. „Bude to jedna z našich nejzásadnějších dopravních priorit. Její smysl bude spočívat v tom, že odvede těžkou nákladní dopravu z příměstské části Čekanice,“ doplnil Štěpán Pavlík.