Před expanzí svého pojištění na další trhy chtěla Tesla zdokonalit svůj systém bezpečnostního skóre. Ten využívá v reálném čase data o jízdách motoristů a určuje, jak dobrý řidič kdo je. K tomu zapojuje například takové parametry, jako je kolik včasných varování před kolizí šofér obdrží, kolikrát prudce brzdí, jak agresivní jsou nájezdy do zatáček nebo zda a jak často se dopouští nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným vozem. Sleduje se také, jak často dochází k vynucenému přerušení činnosti autopilota.
Loni v říjnu konečně zahájila provoz svého pojištění založeného na využití bezpečnostních faktorů v Texasu. Zástupce výrobce aut Tesla sdělil, že očekává, že průměrný řidič by mohl na základě bezpečnostního skóre ušetřit 20-40 % na pojistném v porovnání s konkurencí. Ti, kdo řídí opatrně a bezpečně, by mohli díky bezpečnostnímu skóre uspořit na pojistném dokonce 30-60 %.
Ve srovnání s některými sazbami, jaké nyní řidiči aut Tesla v praxi dostávají, nehodlá Tesla pro své kalkulace pojistného využívat parametry, jako jsou věk nebo pohlaví. Naopak ohled bere například na model vozu, adresu klienta nebo ujeté vzdálenosti. Při prvním vstupu do pojištění chce Tesla předpokládat bezpečnostní skóre řidiče na úrovni 90. Pokud se motoristovi povede si skóre vylepšit bezpečnou a ohleduplnou jízdou, pojistné může jít rychle dolů. Posun cen je možný z měsíce na měsíc. Nicméně řidič má vhled do svých údajů o jízdách vždy bezprostředně po jejich ukončení, a současně i zjistit své právě aktualizované bezpečnostní skóre.
Od uvedení produktu na trh integrovala Tesla vše do své mobilní aplikace. V ní lze uskutečnit všechny potřebné kroky od objednání pojištění přes použití schématu bezpečnostního skóre až po platbu pojistného a vyřízení škod.
Firma Tesla expandovala s pojištěním v prosinci 2021 do státu Illinois a v lednu dále do Arizony a Ohia. A jak bylo uvedeno v úvodu, nedávno přidala další tři americké státy, kde využívá systém pojištění založený na sledování dat motoristů v reálném čase. V Kalifornii je toto pojištění zatím ve fázi testů u výrobce aut, aby se s ním seznámili a naučili se vše o něm.
Loni v říjnu CEO Elon Musk prohlásil, že Tesla pojištění by mělo být na trzích většiny států USA do konce letošního roku. Nicméně regulatorní požadavky v oblasti pojištění jsou velmi komplexní a liší se stát od státu. Tesla tak má opravdu hodně práce se vstupem na každý další trh. Ukazuje se ale, že se úsilí vyplácí, když se povedlo za posledních 5 měsíců provozovat pojištění v 6 nových státech.