Během srpna by měly být zahájeny přípravné
práce na vybudování nové cyklostezky v hradeckých městských lesích. Ta povede od Zděné
boudy k Lesnímu hřbitovu a bude lemovat silniční komunikaci Hradečnici, kterou doposud využívali chodci i vozidla společně. Díky nové stezce dojde k jejich oddělení a bude tak zajištěna větší bezpečnost i příjemnější sportování. Celá akce vyjde na necelých 7,9
milionu včetně
DPH, většinu této částky by měla pokrýt
dotace.
„Hradecké městské lesy jsou velmi oblíbenou destinací, kam denně vyráží stovky až tisíce turistů. Právě Hradečnice je jednou z nejfrekventovanějších stezek v tomto území a pohybují se na ní jak automobily a vozidla MHD, tak sportovci. K vybudování nové stezky, která bude Hradečnici lemovat, přistupujeme na základě připomínek a podnětů od veřejnosti. Dojde tak k výraznému zvýšení bezpečnosti cyklistů, bruslařů, chodců a dalších sportovců, řidiči budou moci počítat s plynulejší jízdou,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek.
Práce na vybudování nové stezky by měly být zahájeny ještě letos v srpnu. Komunikace bude začínat u Zděné
boudy a povede až k Lesnímu hřbitovu, bude téměř 800 metrů dlouhá a tři metry široká.
„Na včerejším jednání rady města jsme schválili zhotovitele této investiční akce. Vítězná nabídka byla v ceně necelých 7,9 milionu korun včetně DPH. V následujících dnech budeme s vítězem tendru podepisovat smlouvu o dílo. Samotné přípravné a stavební práce pak budou zahájeny do deseti dnů od podpisu smlouvy. Na dokončení díla má zhotovitel šest měsíců,“ informuje náměstek primátora pro oblast městských
investic Jiří Bláha. Pokud vše půjde bez komplikací, začne stezka Hradečanům sloužit už během jarních měsíců.
Na její vybudování chce město také získat
dotační příspěvek ze
Státního fondu
dopravní struktury v rámci
dotačního programu Cyklostezky, cyklopruhy
2022.
„V červnu nám výbor státního fondu schválil žádost o dotaci. Pokrýt by měla 85 % všech způsobilých výdajů, což nyní odpovídá částce necelých sedmi milionů,“ uvádí náměstkyně primátor pro oblast
dotací Monika Štayrová.
Petr Vinklář, kancelář primátora