ŠKODA AUTO podporuje projekt výstavby větrné farmy ve Finsku
Do roku 2030 by mělo být, v závislosti na tržním vývoji, 50 až 70 procent všech v Evropě prodaných vozů značky ŠKODA poháněno elektřinou. Po úspěšném uvedení rodiny ENYAQ iV plánuje česká automobilka v rámci své NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 uvést na trh do konce desetiletí nejméně tři další nové čistě elektrické vozy, které budou velikostně i cenově pod úrovní modelu ENYAQ iV. Aby tyto automobily mohly být poháněny zelenou elektřinou, věnuje se ŠKODA AUTO intenzivně rozšiřování obnovitelných zdrojů energie.
Jedním z aktuálních projektů, které ŠKODA AUTO v této oblasti podporuje, je velká větrná farma norské energetické společnosti ve Finsku. 38 větrných turbín od výrobce Vestas je umístěno na třech různých místech a každá z nich má jmenovitý výkon 4,2 MW. V lokalitě Välikangas je tak s 24 větrnými turbínami dosaženo výkonu 100,8 MW, na místech Pithipudas a Sievi se 7 větrnými turbínami je v obou případech výkon 29,4 MW. Celkový jmenovitý výkon větrné farmy je 159,6 MW. Ročně tak lze dle výpočtů vyrobit až 570 GWh elektrické energie. S tímto množstvím elektřiny by mohlo být zásobováno okolo 150 000 domácností.
ŠKODA AUTO si stanovila za cíl minimalizovat dopad svých produktů a řešení mobility na životní prostředí, a celkově tak zmírnit ekologickou stopu svých aktivit. Všechna opatření v této oblasti, která sahají od těžby surovin až po konec životního cyklu vozu, sdružuje automobilka pod hlavičkou své strategie „Green Future“. Kromě toho automobilka opět výrazně přiostřila své ambiciózní ekologické cíle v rámci NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030: Od roku 2030 budou české a indické závody vyrábět vozy bez emisí (netto). Český závod ve Vrchlabí je v tomto směru lídrem a již od konce roku 2020 vyrábí jako první výrobní závod společnosti ŠKODA AUTO CO2 neutrálně. Kromě toho se mají emise vozového parku do konce desetiletí snížit o více než 50 procent ve srovnání s rokem 2020. Společnost také neustále snižuje spotřebu energie a vody, stejně jako množství vzniklého odpadu připadajícího na jeden vyrobený vůz. Od začátku roku 2020 automobilka recykluje nebo energeticky využívá veškerý odpad, který při výrobě v jejích českých závodech vzniká.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna