Škoda Auto dál posiluje své postavení na tureckém trhu
ŠKODA AUTO DÁL POSILUJE SVÉ POSTAVENÍ NA TURECKÉM TRHU
Vozy Škoda jsou v Turecku stále populárnější. Za rok 2021 se automobilce, za pomoci místního importéra Yuce auto, podařilo navýšit tržní podíl i vylepšit své postavení ve skupině top 10 nejprodávanějších aut v zemi. Ve svých kategoriích sklízí u tureckých spotřebitelů největší úspěchy vozy Superb a Kodiaq.
Ilustrační foto: Shutterstock
Českému výrobci automobilů se v Turecku od roku 2015 daří navyšovat tržní podíl, který v roce 2021 stoupl na 4,5 %. To z automobilky učinilo 9. nejprodávanějšího výrobce v zemi. Těchto čísel bylo dosaženo prodejem více než 25 tisíc automobilů. Dle údajů místního distributora mohla být čísla ještě větší, jelikož za první pololetí 2021 bylo prodáno 17,5 tisícu vozů a podobná poptávka byla i ve druhé polovině roku. Výroba ovšem nebyla schopna, zejména kvůli problémům s dodávkami polovodičů, plně uspokojit potřeby místního trhu.
Automobilce se také od poloviny roku 2020 podařilo postupným představováním nových modelů na trh (Scala, Kamiq a nová Octavia), pokrýt až 92 % produktového portfolia z celkové tržní poptávky. Zde stojí za zmínku upozornit na úspěchy typů Superb a Kodiaq, oba totiž mají ve svých segmentech tržní podíl nad 16 % (16,1 % pro Superb a 16,6 % pro Kodiaq). Vozy Škoda tak zaznamenávají úspěchy zejména ve vyšších cenových kategoriích.
Pro rok 2022 plánuje Škoda v Turecku uvedení dvou nových typů aut – v březnu bude představena nová generace vozů Fabia a v dubnu přijde řada na nový typ vozů Karoq. Škoda také plánuje pracovat na rozšíření své sítě prodejních míst v zemi, kterých je v současnosti 48, a otevřít nový autosalon v Aydinu, čímž by podle odhadů mohlo dojít k navýšení tržního podílu v zemi až o 0,5 %. V plánu je také rozšíření počtu servisních míst v zemi, kterých je v současnosti 54.
Pavel Daněk, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ankaře
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Oznámení o zvýšení důchodu přijde letos naposledy na papíru zdarma
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
I přes zdražení distribuce mohou domácnosti v roce 2025 ušetřit
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla