(Kurzy.cz)
Google napodobí Apple a změní pravidla pro sdílení dat uživatelů napříč aplikacemi = další komplikace pro Facebook a spol.
Google dnes oznámil, že napodobí Apple a přijme nová pravidla pro sdílení dat uživatelů, jež omezí možnosti trasování napříč aplikacemi. Google chystá změny pro generování reklamních ID, jež doposud identifikovala uživatelská zařízení. Původní digitální ID například na smartphonech umožňovala zadavatelům internetové reklamy sledovat a sdílet informace o spotřebitelích a dále je využívat. Podle vedení Googlu bude původní formát podporován ještě následující cca 2 roky, aby mohly dotčené firmy na změnu náležitě reagovat.
Změna by mohla zasáhnout velké společnosti sledující uživatele napříč používanými aplikacemi jako je například mateřská společnost Facebooku Meta.
Google kroky Apple původně kritizoval.
Velké technologické firmy se úpravami některých pravidel snaží s předstihem reagovat na obecně rostoucí tlak na větší regulaci dotčených oblastí ve společnosti a z pohledu regulátorů. Jejich tlak v tomto ohledu v poslední době znatelně narůstá.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?