Zlín: Provoz MHD musí přejít na letní jízdní řády z důvodu rychlého šíření onemocnění covid-19
Provoz MHD musí přejít na letní jízdní řády
Zlín - Mimořádně vysoký počet řidičů, kteří v posledních dnech z důvodu rychlého šíření onemocnění covid-19 skončili v pracovní neschopnosti nebo ošetřují nemocného člena rodiny, způsobil, že Dopravní společnost Zlín – Otrokovice již nedokáže obsadit všechny služby a je nucena řešit situaci dočasným převedením provozu na letní jízdní řády. Podle letních jízdních řádů – s určitým posílením – budou trolejbusy a autobusy jezdit v pracovních dnech od středy 26. ledna 2022.
Nebývale vysoké procento řidičů Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice je ve stavu pracovní neschopnosti. Z přibližně 180 řidičů v hlavním pracovním poměru bylo v posledních dnech v izolaci, v karanténě nebo ošetřovalo nemocného člena rodiny na tři desítky osob a počet práceneschopných se dál zvyšoval.
„Za těchto okolností by již bylo velmi těžké zajišťovat obsazení všech služeb podle jízdních řádů pro běžné pracovní dny. Jsme nuceni přistoupit na dočasné omezení provozu. Budeme od středy 26. ledna jezdit podle tzv. letních jízdních řádů, které představují snížení výkonů asi o deset procent. Předpokládáme, že z důvodu stejné nemoci zůstanou doma i mnozí cestující, takže přepravní kapacita bude dostatečná,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Odjezdy podle tzv. letního provozu jsou uvedeny v prostředním sloupci časových údajů v běžných zastávkových jízdních řádech. Provoz MHD o víkendech se nemění. Omezení dopravy schválila na svém pondělním zasedání Rada města Zlína.
DSZO vzala v úvahu zkušenosti s podobným omezením provozu z roku 2021 a 2020 a nad rámec letních jízdních řádů vypraví na linky ještě některé posilové spoje, zejména v ranních časech. „Přehled posilových spojů bude na zastávkách vyvěšen a cestující jej dohledají také na webu www.dszo.cz,“ doplnil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.
Podle letního provozu bez posilových spojů budou jezdit trolejbusy a autobusy také po dobu jarních prázdnin od 4. do 11. února. O rozsahu provozu MHD po skončení jarních prázdnin a případném návratu na standardní jízdní řády pro pracovní dny bude rozhodnuto podle aktuálního vývoje epidemie a podle počtu řidičů v pracovní neschopnosti. DSZO o tom bude cestující včas informovat.
„Všem cestujícím, kteří využívají služeb MHD, se za omezení provozu omlouváme. Jakmile to bude možné, obnovíme provoz se standardních jízdním řádem. S DSZO jsme domluveni, aby byly zajištěny především spoje v exponovaných časech, které jsou využívány pro cestování do školy či práce. Zároveň má DSZO za úkol situaci průběžně vyhodnocovat a v případě potřeby posílit vybrané ranní a odpolední spoje,“ sdělil radní pro dopravu, Michal Čížek.
Přehled posilových spojů včetně několika drobných změn oproti letním jízdním řádům naleznete v dokumentech pod článkem.
Zdroj: DSZO
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select