Jak moc se liší původní záměry STAR od současnosti?
Petr Kmoch: Projektu STAR INSURANCE GROUP jsem od prvopočátku věřil. Byl jsem pevně přesvědčený, že společně dokážeme vytvořit firmu, která nabídne řadě makléřům přesně to, co potřebují – odborné zázemí pro jejich činnost, možnosti, které zvláště pro menší makléře jsou jinak jen těžko dostupné, férové prostředí a podporu pro rozvoj svého podnikání. Určitě nemohu a ani nechci tady tvrdit, že se nám všechno podařilo na „první dobrou“ ani to, že máme „hotovo“. Ale za ty tři roky práce je za čím se ohlédnout a je s čím se pochlubit.
Michal Fremr: Všechny členy STAR nadále spojuje myšlenka vytvoření a dnes už musím říci, že také rozšíření fungujícího a kvalifikovaného zázemí, vzájemné spolupráce nejen v oblasti obchodu, ale také například v oblasti lidských zdrojů nebo správného postupu při zavádění požadavků legislativy do praxe. Naše společnost je stále otevřená dalším makléřům, kteří projeví zájem o členství a budou splňovat naše interní kritéria.
Radek Novák: Navíc díky záměrně štíhlé organizační struktuře a odborně zdatnému týmu lidí dokážeme reagovat pružně na změny na trhu, a tím získat pro naše poradce, a v neposlední řadě i pro naše klienty, řadu výhod. S tím jsme začínali, a to stále držíme. Stejně jako to, že žádný z našich členů neztratil nebo neztrácí svou identitu vstupem do společenství STAR. Naše společné aktivity se začaly pozitivně projevovat i v podnikové ekonomice každého člena. Velmi si cením toho, že mezi námi platí „podaná ruka“. To je naprostý základ naší spolupráce.
David Voska: Jen navážu na slova Radka Nováka. Podaná ruka jako symbol pomoci, férového přístupu, otevřenosti platí nejen uvnitř STAR, ale i v oblasti pomoci lidem v nouzi. To je nové v činnosti firmy. Nové ale jen v tom, že jsme to před vznikem STAR nikde neříkali nebo nepsali, ale bylo to v nás. A díky tomu, že i o těchto těžkých situacích, které život občas provázejí, spolu mluvíme, tak se zrodily projekty, které potřebným lidem pomohly a stále pomáhají.
Vlastimil Kohout: Slovo „pomoc“ je ve STAR hodně často skloňováno. Na začátku jsme měli plány a dejme tomu strategický záměr. Dnes už mluvíme o zdokonalování, i když nejsme pořád úplně spokojeni a zdaleka nemáme „hotovo“. Hodně nám všem pomáhají nové IT systémy. Ať už jsme je vymysleli my sami, nebo je máme v užívání formou pronájmu. Je to nikdy nekončící práce na zdokonalování, přemýšlení o nových potřebách dnešního byznysu a možnostech moderní technologie. Jsme si zároveň plně vědomi, jak je to pro každého makléře důležitá pomoc.
Robert Harlas: Konkrétní příklad – každý makléř musí mít dle zákona č.170/2018 Sb. pojištění profesní odpovědnosti. To je absolutně v pořádku. Ale já se svojí společností bych si nikdy nemohl dovolit mít toto pojištění s limitem půl miliardy korun. A díky tomu, že jsem součástí STAR, tak mám pojištění s limitem, o kterém se mi nikdy ani nezdálo, za pojistné po rozpočítání na jednotlivé podíly, které je nižší, než jsem měl předtím za desetinásobně nižší limit, a to je také nové v naší společnosti.
Často jsou slyšet hlasy, že „STAR“ je tak trošku jiná firma…
Michal Fremr: Rozdíl vidím v tom, že STAR INSURANCE GROUP je řízena členy, nikoliv, že „Network“ řídí a rozhoduje o členech. Právě v tom je to kouzlo úspěchu, nebo chcete-li filozofie „tak trošku jiné firmy“. Nasloucháme hlasům, námětům a potřebám od zdola. V tom je pořádný kus sebevědomí, a zároveň pokory každého z nás, že si tento model řízení vůbec troufneme nastavit jako základní platformu řízení a komunikace. Ve STAR jsme přesvědčeni, že spolu budeme schopni ovládat, nikoliv být ovládáni.
Vlastimil Kohout: Samostatná identita značek všech členů STAR zůstává zachována, a přitom se každému z našich členů otevírají větší možnosti k obchodu nebo zajištění své činnosti třeba tak, jak o tom hovořil Robert Harlas. A z toho pak profitují všichni – jednotliví členové bez rozdílu, poradci, klienti, pojišťovny. Ostatně, podívejte se na výsledky letošní ankety TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2020, kde je 7 členů STAR mezi nejlepšími.
Radek Novák: Bez nějaké falešné nadsázky si myslím, že STAR vznikla a nadále působí jako vzácné spojení sil renomovaných a úspěšných makléřů, které dlouhodobě spojuje stejná „chemie“, sdílejí podobné vize a prosazují na pojistném trhu férové hodnoty. A jsem opravdu rád, že i naši noví členové jsou součástí tohoto příběhu a přinášejí další nové impulzy, které nás všechny posouvají dopředu. Konečně, celkový pojistný kmen v hodnotě více než 2,5 miliardy korun je dostatečným důkazem o úspěšném rozvoji naší společnosti a zdaleka jsme neřekli, že „končíme“.
Předpokládám, že máte plán, kolik členů by mělo být ve STAR INSURANCE GROUP?
David Voska: Tak takový plán přesně nemáme. Nám nejde o počet podle hesla: „Čím víc, tím líp“ nebo „Ber kde ber a za každou cenu“. Je nás nyní čtrnáct a domnívám se, že je to správný počet v tomto čase. Důležité je, že všichni vzájemně spolupracujeme, komunikujeme, nechytračíme a děláme na společných projektech.
Robert Harlas: Souhlasím s tím, co říká David Voska. STAR, i když je stále na pojistném trhu relativně novým hráčem, tak dnes už představuje významnou sílu na trhu makléřů pojištění. A tato síla není o počtu členů, ale o tom, kdo je členem STAR INSURANCE GROUP. To je zřetelný signál pro celý domácí pojišťovací trh, že se i menší a středně velcí makléři dokáží spojit a pracovat jednotně na společných cílech, že se dokáží domluvit, vzájemně pochopit a vyjít si vstříc.
Náš rozhovor jsme začali současností v porovnání se začátky, takže nezbývá než se podívat do blízké nebo vzdálené snad už postkovidové budoucnosti…
Petr Kmoch: Doba není lehká a nikdo z nás nemá onu křišťálovou kouli, aby se podíval do budoucnosti a mohl s určitostí říci, co bude. Máme vize, máme samozřejmě připravené konkrétní plány, termíny a cíle. Děláme svou práci tak, aby každý člen STAR INSURANCE GROUP byl spokojený se službami, byl rád, že v tomto společenství je, protože tady mimo jiné potkává lidi, kteří svou práci dělají dobře a jsou lidsky fér. Chceme, aby každý člen bez rozdílu měl prostor pro nové náměty, pro svůj další rozvoj a také pevnější zázemí. STAR bude posilovat personálně, nadále musíme pracovat na nových IT projektech, rádi přivítáme postupně další nové členy. Komunikujeme s asociacemi, odbornými sdruženími, vzdělávacími institucemi a máme zájem přispívat ke zlepšení celého pojišťovacího trhu.
Na závěr zaznělo od všech zakládajících členů STAR INSURANCE GROUP poděkování klientům, kteří využívají jejich služby. Poděkování bylo určeno i všem spolupracovníkům a zaměstnancům skupiny za odvedenou práci v průběhu celého roku. A v neposlední řadě členové STAR vyjádřili poděkování i pojišťovnám a jejich zaměstnancům za vstřícnost a spolupráci.
STAR INSURANCE GROUP všem přeje hodně pohody pod vánoční stromeček, pevné zdraví a štěstí do roku 2022.