Šéf odborů Škody Auto Jaroslav Povšík dnes v Hospodářských novinách přiznal, že dodávky čipů v rámci koncernu jsou špatné a že spolu se Seatem tahají za kratší konec provazu. - Ranní glosa: Český automotive zaostává za Německem, odrazí se to v...
Šéf odborů Škody Auto Jaroslav Povšík dnes v Hospodářských novinách přiznal, že dodávky čipů v rámci koncernu jsou špatné a že spolu se Seatem tahají za kratší konec provazu.
Šéf odborů Škody Auto Jaroslav Povšík dnes v Hospodářských novinách přiznal, že dodávky čipů v rámci koncernu jsou špatné a že spolu se Seatem tahají za kratší konec provazu. Obává se proto, že i příští rok nebude možné vyrobit přes 200 tisíc vozů, a situace se nijak dramaticky nevylepší. A o zaostávání celého českého sektoru automotive mluví ostatně i poslední čísla z průmyslu. Je pravda, že produkce v českém automobilovém průmyslu není tak hluboko pod svými maximy jako v Německu, je to ale důsledek toho, že německý automotive byl v útlumu už dva roky před pandemií (od roku 2017). Pokud se díváme čistě na propad výroby oproti roku 2020, způsobenému čipovou krizí, je v Česku výraznější - zhruba 20 % oproti německým 15 %. V Česku tak aktuální využití produkčních kapacit v sektoru automotive dosahuje pouze 55 %, zatímco v Německu 75 %. A pokud se na tom nic výrazného nezmění ani v první polovině příštího roku, není to pro českou ekonomiku dobrá zpráva. Ostatně ukazuje se, že v českém automotive panuje také výrazně jiná nálada na trhu práce než ve zbytku českého průmyslu i celé ekonomiky. Zatímco celý český trh práce se zjevně přehřívá a i kvůli tomu centrální banka reaguje na inflační tlaky prudkým zvyšováním sazeb, situace v jednom z klíčových odvětví automotive je jiná. Zatímco nedostatek zaměstnanců je vážnou bariérou výroby pro necelých 50 % českých stavebních firem a 20 % průmyslových firem, v sektoru automotive je podle průzkumu Evropské komise nedostatek zaměstnanců problém pouze pro 1 % firem. Pozice zaměstnanců v jednom z klíčových odvětví české ekonomiky je tak tváří tvář probíhající bezprecedentní inflační vlně relativně slabá. A je otázkou, zda se to neprojeví na pomalejším růstu mezd v celém průmyslu.Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Elektřina Německo - ceny a grafy elektřiny v Německu, vývoj ceny elektřiny v Německu 1 MWh - 1 rok - měna EUR
- Česká koruna, CZK - kurzy měn české koruny
- Změna času - střídání času 2019, konec střídání času, letní a zimní čas
- Akcie - Akcie online. Pražská burza, Německo, USA. Investice do akcií
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Kdo má dnes svátek?
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem
- Cena aut - velký přehle cen ojetých automobilů
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Podvodníci čekají na vaši chybu: Jak se nenapálit při vánočních nákupech na internetu?
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select