Přesun přes
Teslu, přichází další společnost, kterou můžete milovat nebo nenávidět, ale nemůžete ji jednoduše ignorovat.
Společnost Rivian Automotive (
NASDAQ:
RIVN), která zatím dodala méně než 200 vozidel, má tržní kapitalizaci zhruba 100 miliard
dolarů. Jak se již v médiích hojně psalo, tržní kapitalizace společnosti převyšuje tržní kapitalizaci General Motors nebo
Ford Motor Company (
NYSE:F). Podívejme se na tento začínající podnik v oblasti
elektromobilů (EV) blíže a zjistěme, zda je právě teď vhodné jej koupit.
V prosinci plánuje
Rivian uvést na trh svůj další model R1S, sedmimístné SUV. Cena modelu R1S začíná na 70 000
USD. Do konce
roku 2021 plánuje společnost dodat přibližně 1 000 vozů R1T a 15 vozů R1S.
Ačkoli je
Rivian prvním, kdo uvedl na trh elektrický pickup, nebude na tomto trhu dlouho sám. Po
Rivianu by s elektrickým pickupem - Hummerem - mohla přijít společnost General Motors, která jej plánuje uvést na trh v prosinci. Mezitím bylo uvedení vozu
Tesla Cybertruck na trh odloženo na příští
rok.
Ford a Lordstown Motors rovněž plánují uvést elektrické pickupy na trh v
roce 2022.
Partnerství se společností Amazon
Společnost Rivian nemusí v rámci této dohody, která je pravděpodobně přísně vyjednána v oblasti cen, dosáhnout velké (nebo dokonce kladné)
marže. Společnost však získá bohaté zkušenosti se správou jednoho z největších centrálně spravovaných vozových parků
elektromobilů na světě. Partnerství s Amazonem by mělo
společnosti Rivian pomoci etablovat se na trhu elektrických užitkových vozidel.
Partnerství s Fordem
Pro
společnost Rivian to nemusí být nijak převratný vývoj, protože
díly, které jí
Ford dodával, si nyní hodlá vyrábět sama. Do plánů
společnosti Rivian na dodávky však vnáší další, i když jen tenkou, vrstvu nejistoty. Investorům se tento vývoj samozřejmě nelíbil, což částečně přispělo k nedávnému poklesu
akcií.
Přestože
akcie společnosti Rivian výrazně poklesly ze svého maxima
nad 170
USD, jsou stále oceněny nadstandardně.
Společnost Rivian ve skutečnosti nemá náskok, protože v nadcházejících měsících se chystá tolik konkurenčních nabídek. Jak se budou pickupy
Rivian odlišovat od připravovaných konkurenčních modelů, zatím není jasné. Při absenci diferenciace může být pro
Rivian obtížné vybojovat si
místo v konkurenčním prostoru
elektromobilů.
Stejně jako
Tesla plánuje
Rivian vyvinout vlastní nabíjecí infrastrukturu. To však samo o sobě nemusí k úspěchu stačit. Celkově vzato čelí
Rivian příliš mnoha nejistotám a rizikům. Společnost bude muset hodně dokázat, aby dorostla do masivního ocenění svých
akcií. Investoři do
elektromobilů mohou najít lepší možnosti jinde.
Mercurius Pro
Mercurius Pro, o. c. p., a. s. vznikl v roce 2018 a jeho tým má bohaté zkušenosti z předchozího působení jak v českých, tak zahraničních makléřských domech, investičních bankách a dalších finančních institucích. Poskytujeme profesionální služby pro začínající, pokročilé i institucionální investory. Naší vizitkou jsou letité zkušenosti a výsledky naší práce.
Pro investory, kteří nemají velké zkušenosti, případně jsou limitováni časem, nabízíme konzultace s makléřem či pasivní přístup k investicím skrze řízená portfolia. Zkušený investor uvítá širokou paletu nástrojů FX, komoditního, finančního i akciového trhu, včetně derivátů. Lehce si tak může z naší nabídky vytvořit své široce diverzifikované portfolio. Profesionálním a korporátním investorům nabízíme produkty a podmínky upravené dle jejich požadavků.
Více informací najdete na: www.mercurius.pro