Ranní okénko - Německá spotřebitelská důvěra se snižuje
Prosincová edice průzkumu spotřebitelské důvěry ze sousedního Německa přinesla výraznější zhoršení, než se očekávalo. Zatímco trh po listopadovém 1,0 bodu vyhlížel pokles na -1,0, skutečnost byla nakonec ještě o šest desetin bodu horší. Narůstající skepse mezi německými spotřebiteli není v kontextu zhoršující se epidemické situace nikterak překvapivá a zkušenost z přechozích pandemických vln ukazuje, že zde existuje prostor pro další pokles. Během první vlny v roce 2020 index dosáhl až -23 bodů, při té z jara roku 2021 pak -15,5 bodu.
Autor: David Vagenknecht, analytik
Editor: Lenka Kalivodová, analytička
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?