Park 360 vyrůstá na části ploch, které má veřejnost spojené s festivalem
Rock for People. Promotérské společnosti Ameba se po letech působení v areálu podařilo scelit
nájemní smlouvy. Díky tomu se vytvořily vhodné podmínky pro větší a dlouhodobější
investice trvalého charakteru.
„V Hradci kultivujeme prostor, jehož ambicí je zařadit se k nejvýznamnějším evropským multifunkčním areálům. Co do rozlohy, rozsahu možností i flexibility pro dílčí akce nebo partnery,“ říká Michal Thomes, ředitel Ameba Production.
Podoba i náplň Parku 360 vzniká také ve spolupráci s Magistrátem města
Hradec Králové i
Královéhradeckým krajem. Týká se koordinace konání větších akcí,
dopravní otázky, ale třeba i cirkulárního hospodářství celého areálu, v němž se třídí a následně zpracovává nebo recykluje 14 druhů
odpadů. Část z nich končí díky Hradeckým
službám v místní kompostárně nebo nedaleké bioplynové stanici. V areál je naopak využitý takřka výhradně zbytkový
stavební materiál z města a okolí.
Princip oběhového hospodářství je patrný také v zóně zážitkového ubytování (Glamp 360). Jeho součástí jsou stacionární stany, které postupně doplní další designové kabiny a dočasné
stavby. Naváže na ně půjčovna (a časem i opravna) vybavení spojeného s turismem nebo pobytem na festivalech, společenských a firemních akcích. I díky tomu se předchází vzniku jakéhokoliv
odpadu.
„Kulturní události zůstanou páteří Parku 360. Otevře se ale jejich spektrum. Od menších jednodenních akcí pro nižší tisíce lidí až po střední a větší festivaly s kapacitou kolem 40 tisíc lidí. Nové zázemí areálu umožňuje sdílet promotérům vybavení a tím i náklady. Opravdu velkých akcí bude jen několik do roka – razíme filosofii spořádaného souseda pro město Hradec Králové i okolní obce,“ popisuje Michal Thomes. Zmíněný celoevropský význam Parku 360 dokládá zájem ze
strany zavedených evropských festivalů a přehlídek, které se věnují inovacím, originální architektuře a světelnému designu.
Podobný typ akcí s sebou přinese množství zahraničních návštěvníků. Ve spolupráci s městem
Hradec Králové vzniká koncepce, jak účastníky motivovat k využití další atraktivní nabídky v místě. Jak dokládají dosavadní průzkumy, podobná interakce má značný potenciál a těžit z ní budou
kulturní, sportovní, společenská nebo ubytovací a gastronomická zařízení i v okolí Parku 360.
Pokud jde o inovace, směr letos ukázal již komorní
Rock for People Hope v polovině srpna. Ve
světové festivalové premiéře se zde představil
vodíkový generátor H2BASE, který vyvinula
česká společnost DEVINN. Obstaral
energii pro jednu ze scén a dostalo se mu značené domácí i mezinárodní publicity.
„Samotná energetická studie je v zárodečné fázi. Společně s experty z poradenské společnosti SEVEn Energy a Martinem Bursíkem, jenž je členem UNDP klima a obnovitelné zdroje a předsedou komise hlavního města Prahy pro klima, budeme hledat řešení i pro Park 360 a okolí. Kombinace fotovoltaiky a dalších obnovitelných zdrojů nám pomůže ke klimatické neutralitě do roku 2030. Zároveň rozvineme platformu komunitní energetiky, kdy hodláme energetické společenství otevřít i městu a dalším partnerům. Umíme si představit kombinaci vertikálních solárních panelů, pod nimiž budeme pěstovat plodiny pro využití v areálu, jímat užitkovou vodu, nebo parkovat automobily návštěvníků,“ nastiňuje vizi v této oblasti Michal Thomes.
Krásné a podnětné prostředí, vstřícné zázemí, ceněná nabídka
Hradce Králové i celého
kraje či příběh místa spjatý s největšími hudebními hvězdami činí z Parku 360 nového významného hráče na turistické mapě České republiky i
Evropy. Také zahraniční návštěvníci, hledající neotřelá místa zážitků, ocení vizuální komunikaci areálu, která vznikla v progresivním Studiu Divize. Ostatně, mezinárodní spolupráci bude Park 360 rozvíjet nejen v případě festivalů a dalších tematických akcí, ale také v oslovení nových skupin turistů.
„Jedním z největších benefitů je dostupnost. Pokud je Česko srdcem Evropy, pak Hradec Králové se nachází přímo v jeho středu,“ uzavírá Michal Thomes.
•
Region získává významný symbol se silným příběhem a
marketingem pro nové cílové skupiny v
ČR i v zahraničí
•
Park 360 funguje na principu cirkulární
ekonomiky; využívá zbytkový materiál z provozu města – a naopak, městské organizace zužitkovávají
odpad z Parku 360 a zde pořádaných akcí (bioodpad, plasty, zbytkový materiál z gastro provozu apod.)
•
Investorem Parku 360 je pořadatel festivalu
Rock for People, Ameba Production spol. s
r.o., a bude spravovaný prostřednictvím společnosti Park 360 s.
r.o. se sídlem v Hradci Králové.
Investice si v první fázi vyžádá řádově desítky
milionů korun, realizace je rozložena etapově do dalších osmi
let.
•
Cílem dlouhodobé strategie je vznik
energetického společenství ve spolupráci s městem a dalšími partnery, v němž se díky obnovitelným zdrojům podaří dosáhnout
klimatické neutrality do
roku 2030.
Zdroj: Ameba