Nový úsek silnice Třemošenský rybník – Orlík slouží řidičům
Nový úsek silnice Třemošenský rybník – Orlík slouží řidičům
Nový úsek silnice Třemošenský rybník – Orlík slouží řidičům. Slavnostně ho uvedl do provozu ministr dopravy
Fotografie: A. Jarošová
V úterý 22. června uvedl slavnostně do provozu nový úsek silnice I/27 Třemošenský rybník – Orlík na okraji Plzně ministr dopravy Karel Havlíček, město Plzeň zastupoval radní pro oblast podpory podnikání a Smart Cities Vlastimil Gola, Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD), které bylo investorem rozšíření silnice první třídy, generální ředitel Radek Mátl. Zároveň od pondělí 21. června začala chodcům a cyklistům sloužit nová lávka přes novou silnici, investorem bylo město Plzeň.
„Stará a úzká silnice byla magnetem na dopravní nehody. Nenašli bychom na ní žádný souvislý úsek, kde by se nějaká v minulosti nestala. Nová ‚čtyřpruhová‘ výrazně zlepšila bezpečnost provozu. Jsem rád, že společně s úpravou silnice vznikla díky městu Plzeň lávka pro cyklisty a pěší, kteří při návštěvě rekreační oblasti u Kamenného rybníka už nebudou přecházet nebezpečnou silnici," uvedl v Plzni ministr dopravy Karel Havlíček, který zároveň velmi ocenil zajímavé architektonické řešení lávky.
„Díky rozšíření silničního úseku v délce 1,6 kilometru došlo ke zvýšení bezpečnosti i plynulosti provozu řidičů, kteří jedou z Plzně na Třemošnou a dále na Most. Zároveň město v červnu otevřelo novou téměř 130 metrů dlouhou lávku pro pěší a cyklisty, jež překlenuje hlavní tah i železniční trať. Lávka především umožní bezpečné přecházení od Kamenného rybníka k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku. Náklady na vybudování lávky a veřejného osvětlení si vyžádaly investici města ve výši zhruba 27 milionů korun,“ řekl radní Vlastimil Gola.
„Účelem stavby bylo rozšíření dvoupruhové silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci, která je schopna bezpečně pojmout vysoké dopravní zatížení. Směrovým oddělením provozu byla odstraněna možnost střetu protijedoucích vozidel a zlepšila se možnost pro předjíždění. Došlo tak k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na tomto významném dopravním tahu,“ představil novou komunikaci generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Ten zároveň připomněl, že Plzeň je specifickým městem, kde silnice první třídy vede samotným centrem města s velkou zátěží.
Náklady na vybudování nového úseku silnice I/27 Třemošenský rybník – Orlík jsou ve výši 217 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem byly SILNICE GROUP a VÁHOSTAV-SK.
Text: Adriana Jarošová
Zveřejněno: 23. 6. 2021, Martin Pecuch
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Provoz silnice 1 třídy v úplném znění zákonů
- Silnice a dálnice aktuálně
- Nový stavební zákon
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Nový úsek silnice Třemošenský rybník – Orlík slouží řidičům
- Další bezpečnější silnice, stavba Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík slouží řidičům
- Nový úsek silnice Třemošenský rybník – Orlík uvedl do provozu ministr dopravy
- Úsek Nová Ves u Chýnova-Orlík nad Vltavou, Silnice 19 - Mapa
- Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje stavbu I/27 Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík
- Staré Sedlo 185, Orlík nad Vltavou, adresa v objektu Staré Sedlo 185, Orlík nad Vltavou na parcele st. 211 v KÚ Orlík nad Vltavou, KÚ Orlík nad Vltavou
- Staré Sedlo 143, Orlík nad Vltavou, adresa v objektu Staré Sedlo 143, Orlík nad Vltavou na parcele st. 236 v KÚ Orlík nad Vltavou, KÚ Orlík nad Vltavou