Pardubický Kraj zahajuje přípravu na modernizace 14 silnic za 2,5 miliardy
Pardubický kraj je dlouhodobě úspěšný při čerpání dotačních prostředků na modernizace silnic z Integrovaného regionálního operačního programu. Na svém pondělním jednání rozhodli radní o zahájení výběrových řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí u celkem 14 staveb za téměř 2,5 miliardy korun. Cílem tohoto postupu je prověření území a zahájení majetkoprávní přípravy projektů.
„Kromě celé řady již zahájených staveb pokračujeme v projektové přípravě 14 úseků silnic za 2,5 miliardy korun, u kterých předpokládáme postupnou realizaci od konce roku 2022. Zahájení staveb je však podmíněno úspěšným uplatněním projektů v rámci výzev IROP 21+ a po zajištění zdrojů v krajském rozpočtu,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Mezi finančně i stavebně nejnáročnější stavby patří modernizace téměř 14 kilometrů dlouhého úseku silnice II/358 z Litomyšle do Nových Hradů za 360 milionů korun, desetikilometrového úseku silnice II/360 z Ústí nad Orlicí do Letohradu za více jak 260 milionů korun nebo modernizace silnice z Týnišťka do Chocně za 250 milionů korun,“ vyjmenoval tři ze 14 projektů hejtman Martin Netolický.
Všechny vybrané stavby splňují kritéria pro podání žádostí o podporu ze strukturálních fondů Evropské unie. „Původně jsme vytipovali 17 staveb s tím, že jsme následně nechali posoudit tyto úseky z hlediska splnění podmínek modernizací silnic, což je stěžejní podmínka, kterou je nutné v rámci projektů IROP splnit. Z tohoto posouzení nám vyšlo 14 úseků, které nyní podrobně projekčně připravíme,“ sdělil náměstek hejtmana pro oblast investic Roman Línek.
Radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr potvrdil, že důležitým předpokladem pro úspěšné podání žádostí je kvalitní a včasná příprava zásobníku projektů. „Osvědčilo se nám připravovat více projektů najednou a hlavně o krok dopředu. Pokud se některý z nich dostane do v rámci projektování do komplikací, můžeme v žebříčku priorit posunout jiný projekt. Nechceme, aby došlo k situaci, kdy bude příležitost čerpat prostředky, ale my nebudeme mít dostatečné připravené projekty. Pokud budou evropské fondy otevřeny, tak budeme na značkách,“ uvedl Ladislav Valtr
Finančně i rozsahem nejnáročnější bude modernizace silnice II/358 z Litomyšle do Nových Hradů. „Jedná se o více jak 13,5 kilometru dlouhý úsek silnice z Litomyšle přes Višňáry, Morašice, Makov a Chotovice až do Nových Hradů. Vzhledem k délce úseku předpokládáme rozdělení do několika etap tak, abychom byli schopni zajistit standardní obslužnost území, a to včetně autobusové dopravy. V rámci stavby předpokládáme také, že v obcích, kterými silnice prochází, využijeme pryžový granulát v asfaltových směsích, tedy takzvaný tichý kryt, abychom snížili hladinu hluku z dopravy, za což jsem rád. Stejně jako vůbec za to, že se mezi vytipované stavby tento úsek silnice dostal,“ řekl k jednomu z projektů náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní obslužnosti Michal Kortyš.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?