Škoda představila první novou tramvaj pro Plzeň
Škoda představila první novou tramvaj pro Plzeň
Zdroj fotografií a vizualizace: Škoda Transportation
Škoda Transportation představila v polovině dubna ve svém areálu zástupcům města Plzně a Plzeňských městských dopravních podniků novou generaci velkokapacitní tramvaje Škoda ForCity Smart pro Plzeň. Zástupci města a dopravních podniků si prohlédli interiér i exteriér a svezli se na zkušební trati. První tramvaj by měla začít jezdit po Plzni ještě letos.
Nové tramvaje čekají v příštích měsících náročné testy, které zahrnují mimo jiné i zkušební jízdy na tratích městské hromadné dopravy v Plzni, nejprve bez a poté i s cestujícími.
Velkokapacitní tříčlánkové obousměrné tramvaje budou stoprocentně nízkopodlažní. Měří 29 metrů a pojmou až 185 cestujících, z toho 64 sedících. Maximální rychlost je 70 kilometrů v hodině. Dalšími přednostmi vozidel budou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Tramvaje mimo jiné nabízejí technické řešení vhodné jak pro ostré oblouky, tak i pro náročné stoupání tratí v Plzni. Vozidla budou také vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Nový bude rovněž interiér vozidel, který odpovídá dnešním trendům, které kladou důraz na funkčnost a jednoduchost. Tramvaje budou také plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících.
Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří na obou stranách vozidla. Tramvaje budou odpovídat nejnovějším evropským normám, na pevnost skříní vozidel nebo odolnost skříně vozidla proti nárazu. Skelet čela vozidla je navržen tak, aby více chránil řidiče a cestující v případě kolizí a současně byl ohleduplný i k dalším účastníkům dopravy. Nové uspořádání stanoviště řidiče rovněž poskytuje lepší výhled pro řidiče a pohodlnější ergonomii řízení.
Tramvaje z řady Škoda ForCity Smart jezdí například ve finských Helsinkách, cestujícím také začnou sloužit v německých městech Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg.
Text: Adriana Jarošová
Zveřejněno: 20. 4. 2021, Martin Pecuch