Pro podnikatele a manažery je prý web nejdůležitějším médiem vůbec
Pro podnikatele a manažery je prý web nejdůležitějším médiem vůbec
Je tomu obráceně než u spotřebitelů: web je na prvním místě jako nejvlivnější médium, televize je poslední.
Zajímavou studii provedla firma NetRatings a dočkala se možná docela nečekaných výsledků. Tisíc respondentů z kategorie „osob s rozhodovacím právem“, tj. vrcholní manažeři, podnikatelé a investoři uvedli, že web je nejlepším médiem, na kterém je může „zastihnout“, trefit, oslovit inzerent (60%), na druhém místě jsou časopisy, zejména ze sféry business-to-business (55%), dále deníky (45%) a až se značným místem je na posledním místě televize (30%). Téměř stejně dopadla odpověď na otázku, který typ média tyto decision makers ovlivnil inzerátem nebo jiným sdělením ke koupi – internet je první s 50%, tištěná média druhá s 35% a televize opět s odstupem a dvaceti procenty poslední. Vlivné osoby rovněž používají internet nebývale intenzivně – pětina z nich údajně pracuje s webem (tj. nepočítaje e-mail!) pět hodin denně a více! Stejná studie dále uvádí, že větší užívání internetu u této skupiny osob jde ruku v ruce s menším užíváním tradičních médií; větší užívání internetu znamená pokles ve sledování časopisů a novin.
Byť studii prováděla agentura zaměřená na oblast sledování (a financovala ji online verze deníku Washington Post), nejsou výsledky studie nesmyslné. Opačný konec spektra je dobře zmapován a inzerenti vědí, že televize je ideální reklamní médium právě pro poněkud prostší konzumenty, jak ostatně dosvědčují neustále se střídající reklamy na prací prášky, lahodné pivo, křupavé oplatky a podobně; reklamy na tyto produkty se naopak téměř nevyskytují v prostředí Internetu. Že ale je web pro osoby s rozhodujícím právem vnímán takto silně, před všemi ostatními zdroji informaci, ale je určitě podstatný posun proti dřívějšku. Manažerská vrstva byla považována za poměrně konzervativní, internetu relativně málo přístupnou; za vrstvu, pro kterou je důvěra k získávaným informacím zcela podstatná a která proto internetu, vnímaného naopak ze všech médií jako to nejméně důvěryhodné, nepřikládá velkou váhu.
Výsledky studie internetové podnikatele, zejména vydavatele časopisů na internetu, potěší; je ale otázka, jestli to vědí inzerenti – a jestli tomu přikládají váhu. Zatím se zdá, že tuto skutečnost příliš nezaregistrovali, protože internetový inzertní trh je stále celosvětově i u nás na mizerných číslech…
převzato z Živě.cz
Poslední zprávy z rubriky Reklama:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?