Průzkum firem: které online aktivity v roce 2020 zvyšují prodeje?
Drtivá většina firem využívá digitální marketing
Digitální marketing používá 9 z 10 firem. Nejpoužívanějším nástrojem online marketingu jsou webové stránky, v závěsu se drží sociální sítě, SEO, PPC a mailing.
Nejvyužívanější sociální sítí je Facebook
Nejčastěji využívanou sociální sítí mezi malými a středními podniky je Facebook, pro marketingové účely ho využívá 89 % dotázaných firem. Druhou nejvyužívanější sociální sítí je YouTube (54 %), třetí a čtvrtou příčku obsadil LinkedIn (48 %) a Instagram (36 %). Především u B2B firem je zřetelný rozdíl při využívání sociálních sítí: oproti ostatním firmám jsou aktivnější na LinkedIn. K propagaci ho používá 62 % dotázaných B2B firem.
„Dá se říct, že Facebook už je dnes standard. I firmy, které zde neinvestují do reklamy, mají alespoň facebookovou stránku, aby skrze ni mohly komunikovat se zákazníky. To, že je firma vyhledatelná na různých sociálních sítích, také zvyšuje její důvěryhodnost. Pravdou však je, že ne každé podnikání se hodí pro všechny sociální sítě a aktivitu na nich je vždy třeba důkladně promyslet,“ komentuje Jan Skovajsa, CEO firmy myTimi.
Dvě třetiny firem využívají sales
Sales ke své propagaci využívá 61 % malých a středních firem, většina z nich podniká v B2B prostředí. Nejčastější technikou je cold calling. Využívá ho 69 % firem, které uvedly, že jsou v oblasti sales aktivní.
Nejvýhodnější je sales pro B2B firmy s úzkou specializací
Navýšení obratu se opět liší dle zaměření firmy – stejně jako u předchozích otázek, i zde vybočují úzce specializované B2B podniky, kterým sales zvyšuje obrat v průměru o 29 %. Tyto firmy uvádí, že při využití sales mají až 3x vyšší míru konverzí než u ostatních marketingových aktivit. Ostatním firmám přináší sales navýšení obratu v průměru o 15 %.
myTimi
Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.
CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.
Více informaci na: www.myTimi.cz
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Průměrná mzda - vývoj průměrné mzdy, 2020, Vývoj výše průměrné mzdy v Kč
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- HDP 2020, vývoj hdp v ČR, Vývoj HDP meziročně v %
- Čísla účtů pro placení daní v roce 2020
- Inflace - 2020, míra inflace a její vývoj v ČR , Meziroční inflace v %
- Kalkulačka ceny plynu 2020
- Daň z nemovitosti - daň z nemovitých věcí v roce 2020
- Kalkulačka online 2021 i 2020 - čistá mzda, hypotéky a další kalkulačky
- Kalkulačka ceny elektřiny 2020
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory