Kofola hlásí pokles tržeb i zisku, navrhne dividendu 13,5 Kč na akcii
Společnost Kofola zveřejnila své výsledky za druhý kvartál 2020 ve středu 15. září po uzavření pražského trhu. Firma ohlásila pokles tržeb ve druhém čtvrtletí na 1,46 mld. Kč z 1,74 mld. Kč v roce 2019. Čistý zisk společnosti za Q2 dosáhl 5 mil. korun, ve stejném období před rokem si firma zapsala čistý zisk 77 mil. Kč. Kofole se v daném období podařilo úspěšně převzít společnosti Ondrášovku a Korunní, díky čemuž došlo k navýšení jejího tržního podílu v českém retailu. Management Kofoly očekává, že celý trh se bude postupně probouzet s tím, že i v případě dalších výkyvů má Skupina dostatečné zdroje na překlenutí těžkých časů. Firma oznámila, že představenstvo navrhne vyplatit dividendu ve výši 13,50 Kč na akcii.
Náročný druhý kvartál roku 2020 byl ovlivněný pandemií COVID-19 a souvisejícími epidemiologickými opatřeními. V prvním pololetí došlo k poklesu tržeb Skupiny na 2,75 mld. loňských 3,03 mld. Kč. Zisk EBITDA se ve stejném období snížil na 349,1 mil. Kč ze 424,7 milionu před rokem. Čistý zisk kofoly za prvních 6 měsíců 2020 skončil na 1 mil. Kč oproti 21 milionů před rokem. Firma dále oznámila, že očekává za rok 2020 zisk EBITDA v rozmezí 950 mil. až 1 mld. Kč.
„Ustáli jsme to a řekl bych, že s grácií,“ říká Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola a vysvětluje: „Před mnoha lety jsme vsadili na to, že budeme vyrábět tradiční lokální značky. Ukázalo se, že naše strategie je správná a že spotřebitelé se k silným značkám obrací i v době krize. Překonat složité období nám pomohlo rychlé rozhodování, kterého jsme přes velikost naší firmy stále schopni, a efektivní hledání úspor. Soustředili jsme se na věci nezbytné, ty zbytné jsme odsunuli nebo zrušili. Jeden z nejtěžších kvartálů v historii jsme zvládli díky nasazení a flexibilitě všech lidí ve Skupině, za což jsem jim vděčný.“
Nejsilnější československý segment na úrovni tržeb a bez vlivu akvizic poklesl mezi kvartály o 25,1 %. V Adriatickém segmentu potom tržby klesly ještě méně, a to o 23,3 %. Naopak nejvýznamněji dopadl vliv epidemie COVID-19 na UGO, které s uzavřením obchodních center a gastro provozů přišlo ze dne na den o absolutní většinu svých tržeb. Na složitou situaci ale zareagovalo zavedením nových služeb, jako je UGO rozvoz, a posílením spolupráce s partnerskými donáškovými službami.
„Máme za sebou těžké období. Věříme, že z provozně náročného druhého kvartálu vycházíme silnější a že jsme připraveni i na případné další výkyvy. Do konce roku se zaměříme především na rozvinutí potenciálu Ondrášovky a Korunní, v nichž vidíme perspektivu, dále pak na posílení našeho
kávovo-čajového byznysu,“ doplňuje Jannis Samaras: „S ohledem na vývoj posledních měsíců jsme stanovili nový cíl EBITDA pro rok 2020, a to na 950 mil. až 1 000 mil. Kč. Vzhledem k úspěšné letní sezóně představenstvo navrhne vyplatit dividendu v nezměněné výši, tedy 13,50 Kč na akcii,“ uzavírá.
Zdroj: Kofola, Reuters
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?