(Kurzy.cz)
AAA Auto: Více než polovina ojetin starších 10 let je z dovozu, nejčastěji je nabízejí soukromníci
Za posledního půl roku se v nabídce ojetin na českém trhu objevilo ještě více starších ojetin než dříve. Nabídka byla tvořena z více než padesáti procent automobily staršími deseti let. Jde většinou o automobily z dovozu, u kterých není možné jednoduše ověřit jejich historii. Nejčastěji to byly vozy ve věku okolo 17 let s nájezdem přes dvě stě tisíc kilometrů, které často neodpovídají současným standardům bezpečnosti a jsou po větších nehodách. Naopak zánovních aut ve věku do čtyř let bylo v nabídce dvacet tři procent. Levněji nakoupíte v bazaru auta ve věku do deseti let, ty starší jsou pak levnější u soukromníků. Vyplynulo to z analýzy sítě AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
Poměr automobilů dle stáří v nabídce českého trhu
byl za poslední půlrok tvořen z 23 % auty ve věku do čtyř let,
z dalších 23 % auty od pěti do deseti let, z 26 % pak vozy ve
věku od deseti do čtrnácti let a z 28 % automobily staršími patnácti
let. Mezi zánovními automobily se vyskytovalo jen 13 % aut z dovozu. Šlo
převážně o modely aut s výbavou, která v České republice není
dostupná. „Lze říci, že čím mladší vůz si
koupíte, tím podstupujete menší riziko, že půjde o vůz ze zahraničí
s těžko dohledatelnou historií. V bazarech zaplatíte i méně peněz než
u soukromníků, a to právě v případě mladších aut. Velcí prodejci si
s rostoucím věkem vozu ještě pečlivěji hlídají kvalitu, proto také
soukromníci nabízejí starší vozy levněji. Téměř vždy se to pak odráží na
kvalitě a stavu vozu a ceně nutných dodatečných oprav,“ uvedla Karolína
Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES
Holdings. Auta ve věku nad patnáct let s e z více než padesáti
procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary. U aut do pěti let jde o
necelých devět procent.
Pokud jde o oblíbenost aut v jednotlivých věkových
kategoriích, tak žebříček koresponduje i s oblíbeností aut v době
jejich největší slávy. Proto také prvnímu místu vévodí ve věku do patnácti let
Škoda Octavia, zatímco u ještě starších aut patří prvenství Škodě Fabia. Ze
značek vede ve všech kategoriích tradičně Škoda, která má ale nejvyšší podíl v
kategorii zánovních automobilů, kde tvoří 35 % nabídky. S rostoucím
věkem její podíl klesá a ve věku nad deset let tvoří již jen 21 %,
přestože je stále nejoblíbenější značkou. Opačně to je u Fordů nebo
Volkswagenů, kterých s rostoucím věkem v nabídce naopak procentuálně přibývá.
Lucie Brychtová
PR Manager
AAA Auto
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Oznámení o zvýšení důchodu přijde letos naposledy na papíru zdarma
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
I přes zdražení distribuce mohou domácnosti v roce 2025 ušetřit
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla