Do zabezpečení železničních tratí půjde 5 miliard ročně, vybavení vlaků vyjde za rok na 2 miliardy
Ministerstvo dopravy spolu se Správou železnic se chystají do většího zabezpečení na železnici investovat v následujících dvaceti letech přes 100 miliard korun. Finance půjdou na vybavení tratí i vlaků evropským zabezpečovacím zařízením ETCS, který dokáže na dálku automaticky zastavit vlak nebo hlídat traťovou rychlost.
„Celkem jsme připraveni do roku 2040 investovat pět miliard korun ročně na zabezpečení všech železničních tratí v České republice, celkem by mohlo jít odhadem o 84 miliard korun. Na vybavení všech kolejových vozidel pak očekáváme rozpočet zhruba 23 miliard na deset let, tedy kolem dvou miliard ročně,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček po dalším jednání Pracovní komise ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu.
Aktuálně je systémem ETCS pokryto 255 kilometrů železničních tratí spadajících pod Správu železnic. Dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné postoupilo do zkušebního provozu a 108 kilometrů mezi Přerovem a Českou Třebovou přibude ještě v letošním roce. Pro několik dalších úseků momentálně probíhá projektová příprava. Ministr dopravy potvrdil, že od 1. ledna 2025 nebudou na vybrané koridorové tratě vpuštěny vlaky nevybavené palubní částí systému ETCS. Tento krok bude zásadním milníkem na postupné cestě k ETCS jako jednotnému zabezpečovacímu systému na celé železniční síti v České republice.
Od půlky srpna zavádí Správa železnic nové instrukce
Správa železnic navíc od 15. srpna zavádí plošnou ohlašovací povinnost ve všech vlacích a dopravnách, zpřehlední instrukce pro strojvedoucí, zkontroluje srozumitelnost a jednotnost písemných rozkazů nebo upraví předpisy pro regionální tratě označené jako D3.„Změnou D3 chceme vyloučit omyly personálu ze stereotypního chování v tom smyslu, že všechny vlaky budou za vjezdu do dopraven D3 vždy a bez výjimky očekávat křižování nebo dostižení jiného vlaku. Další jízda bude možná vždy a bez výjimky jen po výslovném rozkazu k odjezdu dirigujícím dispečerem,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Pracovní komise ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu si také stanovila čtyři hlavní okruhy, kterými se bude pravidelně zabývat: zabezpečení železničních tratí, zabezpečení přejezdů, kontrola stavu mostů a otázka stromů podél tratí. Další jednání proběhne na Ministerstvu dopravy ve čtvrtek 13. srpna.
Více informací k tématu naleznete v sekci webu MD Otázky a odpovědi k zabezpečení železnice.
Poslední zprávy z rubriky Přeprava:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Příspěvek na bydlení v roce 2021 - Kalkulačka
- Čísla účtů pro placení daní v roce 2020
- Daň z nemovitosti - daň z nemovitých věcí v roce 2020
- Kalkulačka přídavků na děti pro rok 2020 - Máte po zvýšení životního minima nárok na přídavky na děti? Kolik dostanete?
- Minimální mzda v roce 2021, 2020 i v minulosti, vliv na zaručenou mzdu
- Předčíslí bankovních účtů finančních úřadů pro placení daní v roce 2020
- Silniční daň v roce 2020, posunutí placení záloh kvůli koronaviru
- Odstupné pro rok 2020 - online kalkulačka. Na jaké odstupné máte nárok?
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory