OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
Pojištění  |  01.06.2020 12:35:00

Řidiči u našich sousedů jsou nadále spíše skeptičtí vůči telematice

Tarifypojištění aut s nasazením telematiky doposud nehrají v sousedním Německu vážnější roli. Podle výsledků ankety zná v zemi se 40 miliony pojištěných vozidel konkrétní nabídku založenou na využití této inovace sice každý čtvrtý motorista (26 %), ale jen každý desátý má opravdu zájem na individuální sazbě podle jeho chování za volantem.

K zájemcům přitom patří především mladí muži ve věku do 25 let. Jen 3 % všech zákazníků pojišťoven mají doposud zkušenost s tarifem podle dat z telematiky, anebo s takovou sazbou aktuálně jezdí. Výzkum provedla agentura Sirius Campus Marktuntersuchung. Šlo v ní o zjištění obeznámení s nabídkou telematických sazeb u pojišťoven Allianz, CosmosDirekt, Friday, HUK-Coburg, HUK24 a VHV na vzorku 2.000 respondentů s pojištěním auta. 

Ukázalo se, že takové tarify akceptují více lidé otevření změnám, osoby se sklonem věci optimalizovat a se samostatným úsudkem. Především potenciál ušetřit na pojistném zaujal oslovené nejvíce. Většina zájemců úsporu uváděla jako výhodu (81 %). Mnoho respondentů myslelo ale také na férovou výši pojistného za bezpečnější provoz vozidla namísto strnulého systému bonus/malus. Polovina dotázaných, které tarifikace podle telematiky zajímá, zpozornělo při zamýšlené úspoře 100 EUR, popř. 20 % z normální sazby.

Kritičtěji ale vidí respondenti pojistné podle digitálního záznamu. I když více než polovina (přesně 58 %) oslovených se zájmem o tuto vymoženost osobně vyhodnotila zpětnou vazbu k jejich vlastnímu řidičskému stylu a způsobu jízdy přes aplikaci na mobilu jako obzvláště zajímavou výhodu, kupodivu panuje nedůvěra vůči skutečnému potenciálu úspor na základě chyb v měření nebo kvůli obavám z nedostatečného zabezpečení a využívané techniky.

„Mladí zákazníci se silně vyvinutým citem pro férové ceny, stejně jako pozitivní otevřeností pro digitální monitoring se mohou stát atraktivními zákazníky telematiky. Na základě časté individuální interakci přes telematickou aplikaci je také větší pravděpodobnost zesílení vazby na konkrétní značku pojištění než v případě klasické papírové smlouvy na běžný tarif,“ komentoval výsledky ankety Oliver Gaedeke, zakladatel a šéf agentury Sirius Campus v Německu.

Zdroj: versicherungswirtschaft-heute.de

oPojištění.cz - informace ze světa pojištění a risk managementu

Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.

Více informací na: www.opojisteni.cz

01.06. 12:42  Jen reklama (Bejvoč)
Diskuse je uzavřena






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688