IKEA už dávno není jen o jednorázovém vybavení domácnosti, který si koupíte maximálně na pár let, a pak ho vyhodíte. Švédska firma, pro kterou je vedle nábytku stále důležitější také například jídlo nebo chytré produkty, si vzhledem ke své velikosti uvědomuje i svou zodpovědnost, která se týká zákazníků. Nabídka, která je k dispozici ve Švýcarsku, byla vytvořena s cílem rozšířit produktové portfolium pojištění domácnosti na trhu. Název HEMSÄKER kombinuje švédská slova „home“ a „secure“, tedy domov a bezpečí.
„Jsme nadšeni, že jsme s IKEA navázali partnerství, které vyústilo v produkt HEMSÄKER. Jde o pojištění domácnosti šité na míru, které lze zakoupit pomocí několika kliknutí na jakémkoli digitálním zařízení. Spojení naší nejmodernější platformy iptiQ s možnostmi společnosti IKEA pomůže klientům rychle se po pojistném incidentu dostat zpět na nohy,“ řekl Andreas Schertzinger, generální ředitel iptiQ EMEA P&C.
„Naší základní vizí je pomáhat lidem vytvářet si lepší život. Každý rok naše týmy navštěvují klienty v jejich domovech, abychom lépe porozuměli tomu, co je pro ně důležité, a stále se objevují dvě témata: bezpečnost a soukromí. Tyto pojmy jsou zcela zásadní pro to, aby se lidé doma cítili pohodlně. Jsme hrdí na to, že díky našemu partnerovi iptiQ můžeme premiérově nabídnout pojištění domácnosti. Produkt HEMSÄKER je srozumitelný a lze jej zakoupit během několika minut,“ dodala Jessica Anderen, generální ředitelka IKEA Švýcarsko.
IKEA v Česku roste
V České republice tržby IKEA v roce 2019 vzrostly o 6,3 % na 10,7 miliard Kč. Více než 10,1 milionu lidí navštívilo čtyři obchodní domy. IKEA prodala zhruba 61,2 milionu výrobků. Čeští zákazníci utratili v obchodním domě v průměru 1 745 Kč. Úspěšné byly také restaurace a bistra IKEA, které od 1. září 2018 do 31. srpna 2019 obsloužily až 5,4 milionu zákazníků. Podle interních statistik registruje IKEA také zvyšující se zájem o on-line nakupování, ve kterém došlo k meziročnímu navýšení prodeje o 35,8 %. Návštěvnost webových stránek IKEA vzrostla o 5,2 % v porovnání s minulým rokem. I z toho důvodu je v on-line prostředí průměrná útrata výrazně vyšší, pohybuje se okolo 9 186 Kč. IKEA Česká republika v současné době zaměstnává 1 876 lidí.