Česká pošta: Balíkovny obsloužily před Vánoci téměř 900 tisíc klientů, balíky vydávaly pod dvě minuty
Česká pošta obsloužila za říjen až prosinec 2019 na expresních balíkových přepážkách Balíkovna celkem 874 tisíc klientů. Díky stovce nových míst a vyvolávacím systémům narostl počet klientů Balíkovny o 460 % oproti roku 2018. Zároveň došlo ke zkrácení průměrné doby výdeje balíku na 1:57 minuty. Více než 96 % zásilek bylo připraveno k výdeji následující den po podání.
Síť expresních výdejních míst Balíkovna patří mezi klíčové rozvojové projekty Pošty pro rok 2020. Ten má od listopadu 2019 na starosti Jana Sedláková, která do České pošty přišla z komerčního sektoru. V minulosti řídila společnosti a klíčové projekty zaměřené především na klientský servis.
„V roce 2018 byla průměrná doba výdeje balíku na přepážkách Balíkovna dvě minuty a 42 sekund. To zahrnuje čas od chvíle, kdy zákazník klikne na vyvolávací systém, do okamžiku, kdy odchází od přepážky s balíkem. I tuto výjimečně krátkou dobu se nám před Vánoci 2019 podařilo ještě zkrátit, a to pod dvě minuty. Nejenže tedy plníme náš slib klientům – tedy výdej maximálně do pěti minut – ale výrazně ho vylepšujeme,“ říká projektová manažerka Balíkovny Jana Sedláková.
Rychlý výdej balíků umožňuje kód, který klient naskenuje na vyvolávacím systému, případně jej zadá ručně. V ten moment se již zásilka připravuje na výdej v zázemí Balíkovny. Zákazník jde na řadu prakticky ihned.
Síť Balíkoven se v roce 2019 rozšířila na celkem 423 poštovních poboček a dep. Přes pobočky s Balíkovnou v současnosti prochází již více než polovina všech uložených vnitrostátních balíkových zásilek.
Česká pošta podpořila službu Balíkovna v závěru uplynulého roku reklamní kampaní, která se výrazně podepsala na nárůstu zájmu o tuto službu.
„I přes rostoucí zájem a počet vydaných balíků nedošlo na našich pobočkách k žádnému omezování kapacity. Poštovní infrastruktura je připravena na další růst balíkových zásilek vydávaných na našich Balíkovnách a my chceme, aby byl tento růst letos opravdu strmý. Vlastní síť proto chceme doplnit externími výdejními místy,“ říká Jana Sedláková.
Výzkum potvrdil spokojenost klientů
Jak vyplynulo z bleskového výzkumu zákaznické spokojenosti, který mezi klienty Balíkovny proběhl těsně před Vánoci, 89 % respondentů hodnotilo službu Balíkovna jako „vynikající“ nebo „velmi dobrou“. Celkem 73 % dotazovaných pak uvedlo, že by službu určitě doporučili svým přátelům a známým. Většina účastníků výzkumu plánuje službu využívat i v budoucnu.
Česká pošta je největším poskytovatelem balíkových služeb v České republice, doručuje téměř 40 % podaných balíkových zásilek.
Matyáš Vitík
tiskový mluvčí
Česká pošta, s.p.
606 111 060
vitik.matyas@cpost.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Česká koruna, CZK - kurzy měn české koruny
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Kalkulačka paušální daně pro OSVČ s příjmy do 800 tisíc, porovnání se současným výpočtem daně
- Výpočet čisté mzdy reforma 2024. Jak se vypadá čistá mzda před a po reformě?
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Volná místa region Česká Lípa - Volná pracovní místa Česká Lípa
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory