Zpoplatnění dalších 885 km a nové otazníky
Situace kolem zpoplatnění dalších, celkem 885 kilometrů silnic I. třídy pro nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny, nadále vyvolává celou řadu otázek. První je, zda se vůbec nový mýtný systém, který má využívat satelitní sledování a provozovat ho bude společnost CzechToll, od ledna 2020 spustí. Úřad pro hospodářskou soutěž totiž nepravomocně zakázal plnění nové mýtné smlouvy. To ale není to jediné …
Zásadní rozšíření plateb za jízdu po silnicích I. třídy přiměje část dopravců a řidičů kamionů, aby jeli ještě „níž“, tedy po silnicích II. a III. tříd. A to i tranzitní dopravce. Tak tomu bylo i v minulosti a bude i v následujícím období.
Ministerstvo dopravy chce věc řešit právním předpisem, který by zakazoval sjíždět na tyto místní cesty. Což je svým způsobem nemyslitelné, protože do řady měst a míst, kam svůj náklad vezou i tranzitní dopravci, vedou jedině silnice nižších tříd. Takže tam jet prostě musí.
Dalším krokem, jak zamezit možné snaze dopravců ušetřit a ničit místní komunikace, které nejsou technicky ani svým stavem schopny dlouhodoběji „přežít“ zatížení kamionů, by mohla být povinnost mít zapnutu monitorovací palubní jednotku po celou dobu jízdy v Čechách. Tedy i po sjezdu z dálnic nebo silnic první třídy, kdy tato povinnost nyní platí. Tak je tomu například na Slovensku.
Jistě, může to přispět ke kontrole jízd. Kdo to ale bude kontrolovat, pokutovat… Už nyní je dodržování podmínek nákladní přepravy přes území ČR ve své podstatě stávajícími silami nezvladatelné.
Kromě obavy běžných motoristů, že budou od ledna příštího roku už častěji potkávat velké nákladní vozy i na silnicích nižších tříd je tu ještě jedna. Odborníci ÚAMK musí vyslovit otázku: vrátí se další získané prostředky z mýta, o získání dalších peněz přece při zpoplatnění dalších 885 km silnic jde výhradně, do oprav a budování silnic, nebo nenávratně a nepřehledně zmizí ve státním rozpočtu?
Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.
ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.
Více na: www.uamk.cz
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI