Česká pošta: Vyplněním adresních údajů přes internet ušetříte peníze i čas
Česká pošta nabízí od 1. března 2019 možnost vyplnit adresní údaje před odesláním balíků prostřednictvím internetu. Díky tomuto kroku odpadá povinnost vyplnění papírového podacího lístku, zkrátí se doba čekání u poštovní přepážky a navíc Česká pošta za vyplnění adresních údajů přes internet nabízí klientům slevu až 10 Kč při odesílání balíku.
Možnost elektronického vyplnění a vytištění adresních údajů nabízí řadu výhod. Například není nutné shánět a vyplňovat papírový podací lístek. S novou aplikací můžete údaje o zásilce vyplnit kdykoliv a kdekoliv on-line, třeba i z mobilního telefonu. Stačí na stránce www.poslatbalik.cz vyplnit podací data. Štítek si můžete také sami vytisknout a nalepit na vámi zasílaný balík. Česká pošta tuto možnost podpoří i prodejem samolepících štítků na poštách. Pokud přinesete spolu s balíkem i vytištěný štítek, dočkáte se nejrychlejšího odbavení, odpadne totiž kontrola shody elektronicky předaných dat s údaji na zásilce. Navíc díky tomu získáte na odeslání balíku slevu až 10 Kč. Pokud navíc na přepážce předložíte Zákaznickou kartu České pošty, ušetříte při odeslání balíku dalších 10 Kč.
Jak vyplnit ONLINE?
- Na webu www.poslatbalik.cz vyplňte adresáta, odesílatele a zadejte kontaktní údaje.
- Zobrazí se vám vygenerovaný podací kód. Který vám také zašleme e-mailem. Je důležitý pro podání balíku na poště a nahrazuje podací lístek.
- Můžete si vytisknout praktický adresní štítek, který nalepíte na balík. Vytiskněte jej a nemusíte tak vypisovat adresu ručně. Adresní štítek zároveň obsahuje i podací kód balíku.
- Při podání balíku na poště sdělíte na přepážce váš vygenerovaný kód.
- Po podání balíku vám vytiskneme podací stvrzenku.
Zavedení možnosti elektronického vyplnění adresních údajů souvisí se změnou cenové politiky České pošty při odesílání balíků po České republice. Česká pošta od března zjednodušila jejich odesílání a stejně jako je tomu u některých zahraničních doručovatelů se rozhodla určovat cenu balíků podle jejich nejdelší strany. Smyslem je především zefektivnit procesy při třídění balíků či přepravě. Změna ale také zpřehlední a zjednoduší orientaci samotných klientů.
Dosavadní praxe, kdy se cena zásilky počítala podle hmotnosti, se nahrazuje rozměrovými kritérii. Rozhodující pro učení ceny, kterou zákazník zaplatí na pobočce za podání balíku, bude nejdelší strana balíku. Nově budou balíky rozdělovány podle nejdelší strany do kategorií S (35 cm), M (50 cm), L (100 cm) a XL (240 cm). Ceník je dostupný na webových stránkách České pošty. Veškeré podrobné informace naleznete také na webu www.nasebaliky.cz.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz