Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Investice  |  22.01.2019 14:17:44, aktualizováno 27.01.2019 09:01:42

GfK: Globální trh se spotřební elektronikou v r. 2018 rostl o 6% na 138 mld. EUR


Globální trh spotřební elektroniky zakončil rok 2018 se šestiprocentním nárůstem prodejů, přičemž celkové tržby činily 138 miliard euro.  Ve všech regionech bylo dosaženo významného zisku. GfK předpovídá na rok 2019 růst ve výši zhruba čtyř procent. Stále existuje potenciál růstu v segmentu chytrých zařízení s dokonalejšími prémiovými funkcemi a integrovaným hlasovým asistentem. Toto jsou výsledky týkající se globálního trhu spotřební elektroniky zjištěné společností GfK pro veletrh CES 2019 v Las Vegas.

Poptávku po spotřební elektronice na trzích po celém světě ovlivňují globální 'mega trendy', jako je např. rostoucí zájem o nákup prémiových zařízení. Podle nynějších výzkumů GfK téměř polovina spotřebitelů chce mít raději méně technologických zařízení, jež však představují vyšší kvalitu.

Markus Kick, expert GfK na spotřební elektroniku, říká: „Výrobci musí držet krok s vývojem směrem k vysoce kvalitním zařízením a nabízet produkty s dokonalejšími a prémiovými funkcemi. Vzhledem ke stále větší nasycenosti trhu lze prodejní potenciál ještě zvýšit právě v tomto ohledu. Určujícím faktorem úspěšnosti je intuitivní ovládání jednotlivých zařízení. Stále větší počet spotřebitelů ztrácí zájem o taková elektronická zařízení, která nelze snadno ovládat. Rozhodujícím kritériem při nákupu produktu je tedy snadné využití jeho různých technologických komponent."

Globální trh televizorů vydělává na high-end zařízeních

S objemem prodejů ve výši přes 100 miliard euro tvořil v roce 2018 trh televizních přijímačů zhruba tři čtvrtiny celkových globálních tržeb za spotřební elektroniku a stoupl tak o více než pět procent. K tomuto růstu došlo hlavně díky high-end zařízením s obrazovkou nejméně 50 palců. Tento segment zajistil v roce 2018 přes polovinu globálních tržeb za prodej televizorů. V tomto ohledu jsou stále oblíbenější obrazovky s organickými elektroluminiscenčními diodami (OLED). OLED je hlavní zobrazovací technologie v segmentu prémiových zařízení, která zaznamenala více než stoprocentní růst. Podíl OLED zařízení na celkovém obratu z televizorů činí v současné době pět až deset procent, přičemž na tento trh vstupuje stále větší počet výrobců, a to vede ke snižování cen. V západní Evropě, která je globálním lídrem v segmentu OLED, poklesla v loňském roce průměrná cena zhruba o 300 euro na méně než 2 100 euro. Nejčastěji požadované modely jsou nyní k dostání již za 1 500 euro. Pokud jde o rozlišení, na vzestupu je stále typ 4K a na trhu se již začínají objevovat první modely 8K.

Sluchátka a přenosné Bluetooth reproduktory jako hnací síla růstu audio trhu

Celkové tržby za sluchátka včetně headsetů (tj. sluchátek s mikrofonem) stouply v roce 2018 téměř o 40 procent na zhruba 14 miliard euro. Více než polovinu hodnoty prodeje vygenerovala zařízení s technologií Bluetooth. Jelikož výrobci z chytrých telefonů ve stále větší míře odstraňují sluchátkové konektory, sluchátka a headsety s funkcí Bluetooth i nadále porostou. V tomto ohledu je nyní největším hitem dané technologie skutečně bezdrátové provedení se dvěma oddělenými sluchátky. V roce 2018 vygenerovaly vyšší tržby nežli dobře zavedený segment sluchátek s aktivním potlačením hluku. S nástupem vysoce výkonných sluchátek a sluchátkových sad za cenu 150 euro a více došlo i ke zvýšení průměrné prodejní ceny o více než 20 procent.

Prodeje přenosných reproduktorů, jež lze přes Bluetooth propojit s chytrým telefonem, stouply o 15 procent skoro na 5 miliard euro. Tato produktová kategorie již jasně směřuje do prémiového sektoru: cenové třídy nad 150 euro tvořily necelou jednu třetinu celkových tržeb. Pokud jde o technologie, jež reproduktory chrání před vodou a zvyšují odolnost, na trhu se uchytila jen vodotěsná zařízení. Většina zatím prodaných zařízení tuto ochranu nemá. Daná funkce se tedy nejeví při nákupu jako rozhodující.

Multiroom audio systémy se stanou standardem; novým faktorem úspěšnosti je 'smart'

Objevily se první známky poklesu trhu multiroom zařízení, která umožňují hrát v různých místnostech různou hudbu: tržby z prodeje reproduktorů a audio příslušenství nabízejících pouze tuto funkci v roce 2018 poklesly. Jelikož poskytovatelé platformy neustále rozšiřují hardwarový sortiment, podmínkou pro růst tržeb se stále více stávají funkce 'smart'. Vedle běžných reproduktorů jsou na vzestupu i další zařízení jako soundbary nebo chytré obrazovky, jež propojují hlasového asistenta založeného na umělé inteligenci s vizuální zpětnou vazbou. Tato zařízení mají potenciál stát se centrální řídicí jednotkou chytré domácnosti a dokazují, že hlasové ovládání samo o sobě ještě nemusí nabídnout pohodlnou intuitivní provozuschopnost, kterou dnes spotřebitelé od technologických produktů očekávají.

Zdroj: TZ GfK 






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688