Když k vám do ČPP zavítají lidé pro autopojištění, o co všechno mají zájem?
V prvé řadě samozřejmě o povinné ručení, protože je povinné ze
zákona. Mnoho motoristů má ale zájem o další připojištění. Proto i naše
probíhající podzimní kampaň pamatuje právě na tyto doplňky, konkrétně na
asistenční služby, které lidé čím dál více vyhledávají. Až do konce
letošního roku nabízíme slevu ve výši 600 korun na náš dosud nejširší
balíček těchto služeb s názvem "Autem bez starostí".
Motoristé získají řadu užitečných výhod nad běžný rámec asistenčních
služeb. Příkladem je odtah vozidla ze zahraničí do vzdálenosti 2500
kilometrů - 1250 km tam a 1250 km zpátky či například přistavení a
zapůjčení náhradního vozidla až na osm dní, a to po celém území EU.
Co do počtu všech u nás sjednaných připojištění dominuje pojištění
skel, které má u nás každý čtvrtý klient. Důvod je pragmatický, v praxi
bývá často téměř nemožné určit, z jakého vozidla odletěl kamínek, který
škodu na skle vozidla způsobil, proto se nelze spoléhat, že mi povinné
ručení pomůže, nehledě na potíže spojené s prokazováním způsobu a formy
zavinění. Nehledě i na fakt, že škoda z povinného ručení má v tomto
případě i vliv na bonus. Všechny tyto argumenty tak svědčí pro
připojištění skel, které je velmi populární.
Je ale řada motoristů, kteří u pojištění motorového vozidla
hledí jen na cenové hledisko. Co byste doporučil lidem, aby získali
povinné ručení co nejlevněji?
Všichni poskytovatelé povinného ručení jsou nuceni cenu tohoto
pojištění zvedat. Důvodem jsou zejména daleko vyšší vyplácené újmy u
škod na zdraví a k tomu i rostoucí cena práce v autoservisech. Kvůli
tvrdé konkurenci na trhu je ale růst cen povinného ručení jen pozvolný a
stále diferencovaný.
Nejvíce se zdražování dotýká rizikových motoristů, kteří častěji
bourají. Naopak řidiči, kteří jezdí bez nehod, žádný zásadní růst cen
povinného ručení nepociťují. Základní rada tedy zní – jezdit slušně a
nebourat. Pak budou mít lidé povinné ručení za přijatelnější cenu než ti
ostatní.
Jaká další hlediska ovlivňují výši pojistného u konkrétních motoristů?
Škodní historie – tedy jak motorista boural/neboural v minulosti – je
samozřejmě jen jedním z parametrů, které ovlivňují cenu povinného
ručení. Sazby tohoto pojištění dále spravedlivě rozlišujeme, tedy
segmentujeme, i podle dalších aspektů, například podle věku a regionu
řidiče či stáří vozu.
Kupříkladu lidé z menších obcí usedají za volant méně často než lidé z
větších měst. Jsou proto méně rizikoví a díky tomu platí na povinném
ručení méně než ostatní. Podobně je tomu i se staršími řidiči, kteří
toho už také tolik nenajezdí.
Jak se ČPP vyvíjí klientský kmen u povinného ručení?
Za léta poskytování povinného ručení jsme se stali stabilní trojkou
na trhu – tedy třetím největším poskytovatelem tohoto pojištění. Lidé
nám zůstávají věrni, protože jim nabízíme spravedlivé, individuální
pojištění uplatňováním oné segmentace. A díky tomu se nám klientský kmen
nadále rozrůstá.
Že motoristům nabízíme skutečně kvalitní pojištění, dokládají i naše
úspěchy v anketě Pojišťovna roku, kterou organizuje Asociace českých
pojišťovacích makléřů a Česká asociace pojišťoven. Čtyři roky za sebou
jsme dokázali obhájit první místo v kategorii Autopojištění.
Děkuji Vám za rozhovor.
oPojištění.cz - informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz