Rakousko: Elektromobily rychleji o 50 km/h na dálnici
Zvýhodnění, která mají majitelé elektromobilů v řadě států a měst vnímají ostatní motoristé jako přirozenou podporu rozvoje elektromobility. Obvykle se to týká středu měst a neomezeného vjezdu do nich, parkování zdarma nebo někde i vyhrazených míst pro elektromobily a podobně. Jak o tom pravidelně informuje také ÚAMK. Rakousko trochu překvapilo – na dálnici mohou elektromobily jezdit rychleji.
Toto základní konstatování je samozřejmě hned třeba doplnit a upřesnit. Dané povolení se týká jen tak zvaných IG-L zón na dálnicích, tedy úseků obvykle kolem městě, kde je vzhledem k příliš vysokému provozu nezbytné snížit rychlost, aby se také snížilo množství škodlivin z výfukových plynů. V takových úsecích je příkazovou značkou snížena běžná maximální rychlost na rakouských dálnicích ze 130 km/h na 80 km/h. Dodejme, že v těchto místech je ona omezená rychlost kontrolována kamerami a běžně pokutována. Tyto pokuty jsou také rozesílány do zahraničí, tedy i českým řidičům, když rychlost neomezí.
Přitom nejde o žádnou maličkost. Postih za tento přestupek může být definován nejen jako nedodržení maximální rychlosti, ale i jako vědomé znečišťování životního prostředí s výškou postihu až 2000 euro. Což je vskutku vysoká pokuta.
Kdo má pocit, že IG-L zóny jsou spíše výjimkou, bude překvapen. Čeští řidiči se hned s několika setkávají na své trase do Chorvatska, například kolem Salzburgu. Celkem pak představuje délka takovýchto úseků, kde je rychlost obvykle omezena na 80 km/h, bezmála 10 % rakouské dálniční sítě. Konkrétně se jedná o 440 kilometrů a rakouské orgány plánují jejich rozšíření i na další místa, kde to vyžaduje ochrana životního prostředí.
A co ony elektromobily a jejich vyšší rychlost na rakouských dálnicích? Jejich povolená vyšší rychlost se týká právě IG-L zón. Zde musí běžné vozy se spalovacími motory dodržovat maximální rychlost 80 km/h, zatím co elektromobily mohou jet až o 50 km/h rychleji. Tedy původní maximální rychlostí 130 km/h. A to z toho důvodu, že jejich agregáty neznečišťují ovzduší, a tudíž není důvod omezovat jejich rychlost. Naopak u spalovacích motorů při vysoké rychlosti rostou otáčky, vyšší je spotřeba, a tudíž i exhalace škodlivin do ovzduší.
Toto opatření rakouské vlády neplatí pro hybridy ani plug-in hybridy. Zároveň rakouská policie upozorňuje také prostřednictvím informací od evropských automotoklubů, včetně ÚAMK, že zahraniční motoristé bývají často mezi těmi, kdo nedodržují rychlost v IG-L zónách. Vzhledem k přeshraniční spolupráci Rakouska a ČR při vymáhání pokuty za dopravní přestupky, bude rakouská policie dále rozesílat pokuty i do zahraničí. O smyslu IG-L zón je přesvědčena i z bezpečnostního hlediska. Vždyť na těchto 440 kilometrech dálnic se od zavedení omezená rychlosti snížila nehodovost o 50 %.
Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.
ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.
Více na: www.uamk.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- § 50 paragraf 50 - Zákoník práce č. 262/2006 Sb.
- Míle, převod míle na km
- Dálnice D1 aktuálně - doprava online, kolony
- Silnice a dálnice aktuálně
- Dálnice D5 aktuálně - doprava online, kolony
- Dálnice D8 aktuálně - doprava online, kolony
- Dálnice D10 aktuálně - doprava online, kolony
- Rakousko: Elektromobily rychleji o 50 km/h na dálnici
- Rakousko: Elektromobily rychleji o 50 km/h na dálnici - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- V roce 2022 se otevře 25,5 km nových dálnic a 19,6 km obchvatů na silnicích I. třídy
- V roce 2022 se otevře 25,5 km nových dálnic a 19,6 km obchvatů na silnicích I. třídy
- Představený elektromobil Xiaomi má akcelerovat rychleji než Porsche Taycan či Model S od Tesly
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Nenechávejte baterii a FVE ležet ladem, využívejte je k vyrovnávání sítě
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Neregulované fondy jsou už půl roku pod přísnějším dohledem. Co se změnilo?
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex leden 2025: V lednu sazby hypoték klesly, na úrokový sešup však letos zapomeňme
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla