Amazon zvyšuje podíl na trhu s internetovou reklamou
Internetový prodejce Amazon zvyšuje svůj podíl na americkém trhu s internetovou reklamou. Podle odhadů výzkumné společnosti eMarketer by v letošním roce měl Amazon překonat firmy Microsoft a Oath a stát se třetí největší firmou na tomto trhu s podílem 4,2 procenta. Svůj podíl by měl zvýšit na úkor jedniček na trhu, Googlu a Facebooku, avšak i nadále bude za těmito firmami výrazně zaostávat. Jejich společný podíl na trhu má činit 57,7 procenta.
Podíl Microsoftu na trhu s internetovou reklamou má letos činit 4,1 procenta. Microsoftu patří stránky MSN, Bing či LinkedIn. Oath, který je dceřinou společností Verizonu a vlastní AOL a Yahoo, má mít podíl 3,3 procenta.
EMarketer upozornil, že Amazonu pomáhá, že stále více lidí začíná hledat určité produkty rovnou na Amazonu místo na Googlu nebo v jiných vyhledávačích.
Hodnota amerického trhu s internetovou reklamou má podle eMarketer činit 111 miliard USD (2,4 bilionu Kč). Podíl Googlu na tomto trhu má být 37,1 procenta a Facebooku 20,6 procenta. Jejich společný podíl však letos klesne a zásluhu na tom bude mít hlavně Amazon.
Příjmy Amazonu z internetové reklamy v USA mají letos činit 4,6 miliardy USD. Ještě v březnu přitom eMarketer očekával, že jeho příjmy budou jen 2,9 miliardy USD.
Amazon se nedávno připojil k Applu a stal se druhou firmou v USA, jejíž tržní hodnota překročila hranici jednoho bilionu dolarů. Internetová reklama by se mohla stát dalším oborem podnikání, ve kterém se Amazon stává tahounem, po maloobchodě, aktivitách v oblasti cloudu a mediích. Někteří analytici dokonce očekávají, že Amazon by mohl předstihnout Apple v boji o pokoření tržní kapitalizace dva biliony USD, uvedl server CNN. Od počátku letošního roku akcie Amazonu stouply o více než 65 procent.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Energie - vývoj cen energií na komoditních trzích
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- Amazon zvyšuje podíl na trhu s internetovou reklamou
- Manažer pro internetovou reklamu a internetové odvětví - nabídka práce
- Manažer pro internetovou reklamu a internetové odvětví - nabídka práce
- Manažer pro internetovou reklamu a internetové odvětví - nabídka práce
- Reklama na Internetu - Internetová reklama na Kurzy.cz, Yauto.cz, Meteobox.cz, Studium.cz a Bydlet.cz
- Alternativní dodavatelé elektřiny zvyšují svůj podíl na trhu
- TV Nova zvýšila na jaře podíl na trhu reklamy
- Škoda Auto zvyšuje svůj podíl na středoevropském trhu
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky