(Kurzy.cz)
MF - předkládané materiály pro jednání vlády 05.06.
Informace o materiálech předkládaných Ministerstvem financí Bod č.2: Způsob převádění finančních prostředků ze státního rozpočtu (státních fondů) do rozpočtů obcí a krajů v roce 2003 Obsahem předkládaného materiálu je popis toku finančních prostředků ze státního rozpočtu do rozpočtu obcí a krajů. Řeší především garance budoucím zřizovatelům zařízení v oblasti kultury, sociální péče, zdravotnictví a životního prostředí v působnosti územních samosprávných celků na poskytnutí finančních zdrojů na rok 2003 nejméně ve výši schváleného rozpočtu okresních úřadů, jednotlivých ministerstev a Ministerstva financí roku 2002. Nový materiál vzešel z připomínkového řízení a je výsledkem shody zainteresovaných resortů i hejtmanů krajů. Oproti stávajícímu stavu navrhuje ministerstvo financí např. změnit časový interval pro poskytování finančních prostředků z kapitoly Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy určených na přímé náklady na vzdělávání (platy učitelů a učební pomůcky) z čtvrtletního na měsíční. Při přípravě nového materiálu vycházelo MF z právních norem ke II.fázi reformy veřejné správy schválených Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR ke dni 9. dubna 2002. Bod č.13: Vydávání dokladů pro EIB, kterými ČR uznává, že na financování konkrétních projektů soukromého sektoru z půjček EIB v ČR se vztahuje Rámcová dohoda mezi ČR a EIB Mezi ČR a EIB byla v roce 1997 podepsána Rámcová dohoda, která upravuje činnost EIB v ČR. Česká republika se v této souvislosti zavázala, že projektům, na něž bude projektům EIB půjčka, se dostane “zacházení ne méně příznivého, než jaké je poskytováno projektům nebo zakázkám financovaným jakoukoli mezinárodní finanční institucí nebo jaké je poskytováno na základě jakékoli dvoustranné dohody vztahující se na takové záležitosti nebo na základě vnitrostátního právního řádu podle toho, které zacházení je nejvýhodnější.” V předkládaném materiálu se vláda ČR žádá o vyslovení souhlasu s vystavením dokladu podle článku 1 Rámcové dohody mezi ČR a EIB pro projekty uvedené v příloze usnesení vlády a o zmocnění ministra financí k vydávání dokladů v dalších případech. Bod č.19: Výroční zpráva a účetní závěrka Fondu národního majetku České republiky za rok 2001 Vládě je předkládán standardní materiál, který je postoupen na jednání vlády v souladu s § 9 zákona č. 171/1991 Sb. Podle něj prezídium FNM ČR projedná nejpozději do 30.dubna výroční zprávu a účetní závěrku za předcházející rok a po projednání v dozorčí radě ji předloží k projednání vládě. Zákon dále stanoví, že vláda výroční zprávu a účetní závěrku fondu předloží se svým stanoviskem ke schválení Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Výroční zpráva uvádí přehled hlavních aktivit fondu v roce 2001. Část výroční zprávy zabývající se finančním hospodařením fondu obsahuje, vedle příjmů členěných na druhy transformace, položkový rozpis výdajů za rok 2001 a za celou historii velké privatizace, jakož i detailní rozbor stavu majetku FNM. Přestože hospodaření fondu skončilo v r.2001 účetně s kladnou bilancí, konstatuje se v materiálu, že přetrvává problém zadluženosti (nesplacený úvěr 22 mld. Kč u ČKA) a vysoké budoucí závazky, například úhrada ztrát a nákladů ČKA, odstraňování ekologických škod, již odsouhlasené převody do SFDI a SFRB a další. V PSP ČR schválený “interní” rozpočet na r.2001 čerpal fond z 92%. Bod č.20: Návrh postupu Fondu národního majetku České republiky při převodu 18,25% akcií společnosti NOVÁ HUŤ, a.s. Na společnost Credit Suisse First Boston (Europe) Limited London bylo v roce 1997 převedeno za účelem dalšího prodeje 18,25% akcií společnosti NOVÁ HUŤ, a.s. Protože v dalším období byly práce na dokončení privatizace společnosti NOVÁ HUŤ, a.s. vládou pozastaveny, vyslovila. CSFB přání Smlouvu o prodeji akcií zrušit. Podíl CSFB se vrací zpět na FNM ČR a může být při dokončení privatizace Nové Huti prodán v jednom balíku s 49% akcií, které fond v současné době drží. Bod č.27: Prodej nemovitosti - domu čp. 1166, k.ú. Nové Město, Petrská ul. 33, s pozemkem p.č. 264 Objekt je ve špatném stavebně-technickém stavu vinou započaté, ale nedokončené rekonstrukce v době, kdy právo hospodaření vykonával bývalý Majetkový úřad a s přestavbou domu pro své využití započal i přes nesouhlas ostatních spoluvlastníků. Započatá rekonstrukce byla přerušena poté, co se spoluvlastníci stali majiteli majoritního podílu . Po zrušení Majetkového úřadu převzalo hospodaření Ministerstvo financí, které se muselo vypořádat se spoluvlastníky. Na dokončení rekonstrukce a zprovoznění objektu by bylo třeba v současné době cca 100 mil. Kč. Vzhledem k tomu, že Ministerstvo financí tyto prostředky k dispozici nemá, nabídlo objekt ostatním organizačním složkám státu. Žádný z oslovených úřadů neprojevil o převod hospodařeni zájem, rovněž z důvodu nutnosti vysokých nákladů na jeho rekonstrukci. K stejnému závěru dospěla i Vládní dislokační komise. Z těchto důvodů žádá Ministerstvo financí o schválení prodeje objektu ve veřejné soutěži.
|
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz