Americký spotřebitel si libuje (zatím)
Globálně rozkročená neziskovka Conference Board včera odpoledne zveřejnila údaje o spotřebitelské náladě (Consumer Confidence Index, CCI) v tomto měsíci. Podobně jako třeba Ifo (jehož konstrukci jsme před časem už v Ranním restartu rozebrali), i CCI je dvousložkový: skládá se z vnímání aktuální situace (viz graf) a z očekávání v horizontu nejbližších 6 měsíců. Nejnovější hodnot směsi obou těchto složek se v červnu ocitla na úrovni 118,9 (1985=100), tedy o 1,3 výše než v květnu.
Jde o nejvyšší hodnotu za posledních 16 let. Vezmeme-li v úvahu, že toto období obsahuje i solidní růst americké ekonomiky kolem roku 2004, je zřejmé, že americký spotřebitel se cítí v tuto chvíli velmi komfortně. Konkrétně složka očekávání ovšem (velmi mírně) ochabla, což zapadá do lehce skeptického vyznění dalších vpředhledících indikátorů v USA z poslední doby. Prvotní naděje z prorůstových efektů nástupu Donalda Trumpa do Bílého domu zkrátka trochu blednou.
Michal Skořepa
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
16.10.2024 Od tisku dopisů po komplexní CDP. Cortex je…
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Radoslav Jusko, Ronda Invest
ČNB skóruje v poměru držených rezerv vůči HDP. Překážka k přijetí eura?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz