Silniční balíček pod palbou. Europoslankyně Dlabajová: Je pro mne zklamáním, problémy dopravců neřeší
Sektor dopravy, který zaměstnává přes pět milionů lidí,
zažívá těžké časy. Dopravci ze střední a východní Evropy čelí stále většímu
tlaku ze strany západních států, které zaváděním zákonů o minimální mzdě značně
komplikují přístup na jejich trh v oblasti přepravních služeb.
Přestože Evropská komise začala zákony, s nimiž přišlo prvotně Německo a Francie, prošetřovat kvůli podezření, že nejsou v souladu s unijním právem, představila revidovaná pravidla pro vyslané pracovníky, která tato ochranářská opatření dále posvěcují. Český řidič kamionu by podle nich měl pobírat alespoň tolik, kolik činí minimální mzda v dané zemi.
Pod nátlakem silné lobby a nesouhlasu ze strany některých členských států, které aplikaci těchto pravidel na sektor dopravy zásadně odmítají, přišla Komise se zvláštní sektorovou úpravou vysílání v rámci sociální části dlouho očekávaného balíčku mobility, který oficiálně představila 31. května. V „nových“ členských zemí EU se tato úprava střetla s nesouhlasem. Nejhlasitěji se proti ní ohradila česká europoslankyně Martina Dlabajová, která je stínovou zpravodajkou zprávy o vysílání pracovníků v Evropském parlamentu.
„Silniční balíček je pro mě velkým zklamáním. Od začátku jsem apelovala na to, aby sektor dopravy byl vyjmut z působnosti nových pravidel pro vyslané pracovníky. Nová pravidla de facto znamenají omezit mezinárodní dopravu na území jednoho státu. Je to nesmyslné opatření, které nejenže popírá podstatu vysoce mobilního sektoru dopravy, ale hlavně neřeší zneužívání stávajících pravidel a nekalé praktiky, na které se měl balíček zaměřit především,“ nešetřila kritikou Martina Dlabajová.
Z nového návrhu připadla největší kritika na aplikaci nových pravidel pro vyslané pracovníky na sektor dopravy. Komise v balíčku navrhuje, že pokud řidič v cizí zemi stráví více než tři dny v měsíci, přičemž za den se považuje pobyt delší než šest hodin, pak se na něj budou vztahovat všechny pracovněprávní i mzdové požadavky platné v dané zemi doprovázené značnou administrativní zátěží. „Nedovedu si představit, jak časové omezení ve výši tří dnů bude fungovat v praxi a jak je budeme kontrolovat? Namísto konstruktivního řešení teď Komise vnáší do celé situace ještě větší zmatek, který bude motivovat k dalším podvodům a vyhýbání se pravidlům,“ vyjádřila své obavy Dlabajová. Zdůraznila, že na osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) se tato pravidla nevztahují, a je tedy pravděpodobné, že dojde obcházení pravidel zakládáním franšíz na živnostenský list.
Česká europoslankyně ovšem zdůrazňuje, že je třeba vyzdvihnout i pozitivní části balíčku, jako je řešení problému tzv. letter box společností, elektronizace dokumentů, či posílení spolupráce členských států. Zároveň uvítala snahu Komise o vytvoření koherentních pravidel, která jsou nutná ke komplexnímu řešení oblasti silniční dopravy. „Předložené návrhy Česká republika v této chvíli už nemůže absolutně odmítat, ale nadále s nimi pracovat a být aktivním partnerem pro hledání konstruktivního řešení, které bude schůdné pro všechny strany,“ uzavírá Martina Dlabajová.
Martina Dlabajová
je česká politička, poslankyně Evropského parlamentu. Dříve působila jako podnikatelka a mezinárodní konzultantka přičemž založila a vedla několik firem v České republice, na Slovensku i v Itálii.
Kromě politiky je patronkou projektu motivačních stáží „PročByNe?“ a aktivní členkou Rotary Clubu Zlín. Mluví italsky, anglicky, německy, španělsky a rusky. Je vášnivou čtenářkou a vlastní jednu z největších sbírek vydání knihy Malý princ ve střední Evropě.
Poslední zprávy z rubriky Politika a události:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- MI Estate s.r.o. , Praha IČO 08294208 - Obchodní rejstřík firem
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Silniční balíček pod palbou. Europoslankyně Dlabajová: Je pro mne zklamáním, problémy dopravců neřeší
- Řidiče pro rozvoz balíčků, jsme dopravci dpd - nabídka práce
- Řidiče Pro Rozvoz Balíčků, Jsme Dopravci Dpd, nejvyšší mzda - Volná pracovní místa
- Řidiče pro rozvoz balíčků ,jsme dopravci - nabídka práce
- Řidiči pro rozvoz balíčků , jsme dopravci - nabídka práce
- Řidiči Pro Rozvoz Balíčků Po Praze 4 - Jsme Dopravci Dpd, nejvyšší mzda - Volná pracovní místa
- Řidiči Pro Rozvoz Balíčků Po Praze 4 - Jsme Dopravci Dpd - Volná místa
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory