DOWER-D: Investování v postfaktické době!
Postfaktickou dobou rozumím dobu, ve které lidé dají víc na víru a emoce
než na fakta. Rozhodující je lídr, guru nebo kouč, jeho názor a víra v
něj. Fakta pozbývají smysl. Dvě a dvě už nejsou čtyři, ale třeba pět,
říká to náš lídr a tomu přece věříme.
MARKETING
Postfaktickou dobu vytvořil marketing. Zvlášť účinný a silný je politický marketing.
Jeho kořeny najdeme někde v padesátých létech minulého století a první
pravidla politického marketingu formuloval jeden z jeho zakladatelů. Saul Alinský.
Nejsilnější zbraní k "sestřelení" politického konkurenta je výsměch.
Nikdy nejděte za hranice myšlení vašich voličů a příznivců, neumí-li
počítat více než do deseti, neříkejte jim, že vy umíte počítat do sta.
Odvádějte pozornost a kdykoli je to možné jděte mimo odborné znalosti
vašeho oponenta a kdykoli je to nutné mluvte o něčem jiném než na co
jste byl tázáni. Tlačte hodně tvrdě, teprve pak vás budou lidé vnímat
pozitivně, protože jste nebojácný hrdina. Udržujte tlak a nikdy
nepolevujte. Zvolte si terč a jděte po lidech, nikdy ne po institucích.
Říkají vám něco tyto zásady? Pokud vám něco připomínají pak jste v obraze, pokud ne, pak jste terčem.
KDYŽ JDE O PENÍZE JDE O VÍC
Když jde o politiku nejde o nic, alespoň si to myslíme. Naopak, se
zájmem sledujeme jak jeden politik sestřeluje druhého. Když jde o
reklamu na spotřební zboží, jde o trochu víc, neradi naletíme, ale dá se
to přežít, když jde ale o investování může jít o hodně a legrace musí jít stranou.
INVESTICE
Pokud jde ale o investice už nejde ani o víc, ale už jde o přímý střet s postfaktickou dobou,
protože naše vlastní peníze vkládáme buď do našeho vlastního
projektu nebo, a to je ještě vážnější, do cizích projektů. Nejběžnějšími
formami, jsou akciové nebo dluhopisové účasti. To už musíme vážně z
hrušky dolů - a rychle poznáme kdo je kdo.
Pohádkáři patřící do skupiny oněch různých koučů a gurů budou
donekonečna nabízet horké a žhavé tipy, psát o grexitech, brexitech a
dalších exitech, ke kterým zcela jistě dojde už příští týden. Vzpomínáte
ještě na podobné zprávy o grexitu? Nebo už k němu přece jen nakonec
došlo?
Lidé, kteří do investičních projektů vkládají své vlastní peníze aby jim generovaly nové peníze musí však myslet jinak. Jdou po faktech.
Ne po víře a emocích. Vědí, že dvě a dvě jsou čtyři a vědí, že s vírou,
že dvě a dvě je pět nevystačí. Ba co víc, slepá víra je nakonec
ožebračí.
PONAUČENÍ
Myslíme-li to s investováním opravdu vážně buďme, navzdory době, faktičtí.
Neposlouchejme co o svých plánech říká vedení Kofoly CS, ale hlídejme,
jak koná. Totéž platí o Unipetrolu, Fortuně, Pegas Nonwovens a dalších. Buďme faktičtí!
DOWER-D
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?