Kofola posílí v Chorvatsku, dotáhla akvizici minerálek Studenac
Kofola skrze svoji dceřinou firmu Radenska úspěšně dokončila akvizici chorvatské společnosti Studenac, která je známým lokálním producentem minerálních vod. Produktové portfolio Radenske se rozšíří o přírodní minerální vodu Studenac, pramenitou vodu Studena a sirupy Lero. Akvizice zásadně posílí pozici Radenske a skupiny Kofola v adriatickém regionu. Akcie Kofoly na pražské burze posilují o více jak 2 procenta nad 378 korun za akcii.
Smlouva o prodeji Studenacu mezi Radenskou a Podravkou byla podepsána 20. září tohoto roku. Zahrnovala řadu podmínek, které měly být naplněny před převodem vlastnického práva. Vzhledem k tomu, že všechny tyto podmínky byly splněny, Radenska se stala majitelem 100% podílu ve společnosti Studenac a firma se dnešním dnem stává součástí skupiny Kofola, uvedla firmy.
“Milujeme lokální značky a jejich příběhy. Studenac je přesně takovou značkou a my uděláme vše, co je v našich silách, aby firma byla na trhu ještě úspěšnější. Studenac nyní potřebuje vlastní dávku omlazující pramenité vody, a to je to, co dobře umíme. Budeme také pracovat se spoustou synergických efektů, které jsme v procesu akvizice identifikovali. Máme pro to k dispozici kvalitní lokální tým, který zná velmi dobře zvyklosti místního regionu. Abychom zachovali kontinuitu výroby, všichni zaměstnanci firmy Studenac se stali našimi zaměstnanci,“ říká k akvizici Marian Šefčovič, generální ředitel společnosti Radenska.
Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů se sedmi výrobními závody na pěti evropských trzích, celkově skupina Kofola zaměstnává více než 2 100 lidí bez ruského podniku.
Do produktového portfolia společnosti Kofola v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj Kofola, pramenitá voda Rajec, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. Nejnovějšími inovacemi jsou čerstvé ovocné a zeleninové šťávy UGO. V licenci vyrábí a distribuuje nápoje RC Cola, Orangina. Kofola je také výhradním distributorem značek Evian a Badoit pro Českou a Slovenskou republiku a tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v České republice a na Slovensku produkty společnosti Rauch.
Z portfolia značek společnosti Hoop Polska prodávaných na polském trhu jsou nejvýznamnější sirupy Paola, kolové nápoje a limonády Hoop, minerální voda Arctic a dětské nápoje Jupík. Hlavní značky pak doplňují ovocné nápoje Mr. Max a minerální voda Grodziska.
V roce 2015 se členem skupiny stala slovinská společnost Radenska. Portfolio tradičních značek minerálních vod Radenska, ovocných nápojů Ora a Oaza bylo od letošního roku doplněno o oblíbené chorvatské značky nápojů Nara, Inka a Voćko. Od roku 2016 se Radenska stala výrobcem a distributorem nápojů Pepsi, Mirinda a 7Up na chorvatském trhu.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?