(Kurzy.cz)
Innovation Camp 2016: MetLife již podruhé podpořil rozvoj českých studentů
Vymyslet realizovatelný
projekt, kolektivně rozvinout a prosadit inovativní nápad a úspěšně ho obhájit
před odborníky. To a mnohem víc si mohlo v praxi vyzkoušet 69 studentů z
11 středních škol z celé ČR v rámci 2. ročníku speciální soutěže JA
Innovation Camp MetLife 2016. V unikátním dvoudenním klání studentských
projektových týmů, jež proběhlo
Innovation Camp dal stejně jako vloni studentům možnost řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. „Jedenáct týmů po šesti studentech spolupracovalo pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovalo návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti. Tyto projekty měly být realizovatelné a konkurenceschopné. Studenti tak měli možnost si vyzkoušet týmovou spolupráci a rozvinout kreativní a inovativní myšlení,“ popisuje Josef Müller, výkonný ředitel organizace JA Czech.
Studenti předvedli skutečně velké nasazení i nevšední nápady. Porotu nejvíce zaujal návrh prezentovaný studenty ze škol v Praze, Táboře, Opavě a Jičíně, který spojil propagaci aplikace s možností získat za úspěšné otestování body. Ty by bylo možné symbolicky přeměnit na peníze, které budou věnovány vybrané charitativní organizaci. „Studenti prokázali opravdu velké kreativní schopnosti i praktický pohled na zadaný problém a připravili velmi zajímavý a profesionálně prezentovaný projekt,“ chválí vítěze soutěže Innovation Camp IvaMusilová, předsedkyně poroty a marketingová manažerka pojišťovny MetLife. Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí.
Klání nejnadanějších studentů
Členové poroty, složené z profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, se shodují, že všechny projekty měly vysokou úroveň a bylo velmi obtížné vybrat vítěze. Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení. Mezi zajímavé návrhy patřily například projekt #Nebuď negramotný nebo nápad na propagaci finanční gramotnosti prostřednictvím online hry Zastav zombie apokalypsu, odkazující na zombie finanční negramotnosti. Své nejnadanější studenty do klání vyslalo 11 středních škol. Účastníci byli náhodným losem rozděleni do týmů, jejichž součástí byl vždy jeden člen JA Alumni a jeden zaměstnanec pojišťovny MetLife v roli mentora. Studenti tak mohli čerpat inspiraci a zkušenosti od sebe navzájem i od zkušených profesionálů.
„Je zřejmé, že účastníci soutěže oceňují možnost prověřit v praxi své znalosti a vyzkoušet si řešení reálné obchodní otázky. Je to příležitost získat praktické zkušenosti a rozvinout užitečné dovednosti, které zaměstnavatelé vyžadují, ale absolventům často chybí,“ upozorňuje Iva Musilová. A právě to je smyslem soutěže Innovation Camp. Na rozdíl od 1. ročníku byl tentokrát camp dvoudenní a kromě soutěže nabídl studentům další aktivity, které podporují schopnost spolupráce v týmu, kreativního myšlení a improvizace. To se soutěžícím hodilo také při prezentaci jejich projektů. „Je to úplně šílené, protože jsme si nevěřili, že bychom v takové konkurenci mohli obstát. Je to obrovské překvapení. Možná jsme uspěli proto, že jsme dokázali skvěle spolupracovat a zapojit všechny členy týmu. Protože jsme se na začátku vůbec neznali, byla to pro nás obrovská zkušenost, stejně jako celý pobyt na Innovation Campu,“ svěřila se členka vítězného týmu, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia Opava.
Složení vítězných týmů:
- místo
Pavel Herinek, Gymnázium a JŠ škola, Zlín
Tomáš Kocián, SŠ – COPTH, Praha 9
Nikola Koubová, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Markéta Klégrová, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
Tereza
Tkáčová, Slezské gymnázium, Opava
Barbora
Pokorná, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Petr
Peroutka, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Konzultanti MetLife: Stanislav Burian (1. den), Kateřina Novotná (2. den)
2. místo
Jan Stuchlík,
Gymnázium a JŠ škola, Zlín
Veronika
Šímová, Soukromá střední škola a JŠ, České Budějovice
Oleh
Telychka, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Tomáš Kropík,
Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Lada
Cermanová, Masarykova ZŠ a OA, Tanvald
Eliška
Čížková, Gymnázium a SOŠ, Podbořany
Konzultant MetLife: Lucie Kratochvílová
3. místo
Sabina
Menšíková, SŠ – COPTH, Praha 9
Matěj
Křiváček, SSČ a JŠ, České Budějovice
Nikol
Zemanová, Gymnázium a SOŠ, Podbořany
Aneta Kusá,
SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
Tomáš Mann,
Gymnázium Stříbro
Lukáš Horák,
VOŠ a SŠTe Česká Třebová
Konzultant MetLife: Tomáš Bruner
Soutěžní týmy byly složeny ze studentů těchto středních škol:
Vyšší odborná
škola a Střední škola technická, Česká Třebová
Masarykova
základní škola a obchodní akademie, Tanvald
Gymnázium a
Střední odborná škola, Podbořany
Gymnázium
Pierra de Coubertina, Tábor
Soukromá
střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, České
Budějovice
Slezské
gymnázium, Opava
Střední škola
hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 – Klánovice
Masarykova
obchodní akademie, Jičín
Gymnázium,
Stříbro
Gymnázium a
JŠ škola, Zlín
Střední škola
– Centrum odborné přípravy technickohospodářské, Praha 9
Členové poroty:
Iva Musilová,
manažerka marketingu pojišťovny MetLife
Iva
Kaplanová, ředitelka personálního oddělení pojišťovny MetLife
Michal Kovář,
Bancassurance & DtC Director pojišťovny MetLife
Kamil Teplý,
Digital Development Supervisor reklamní agentury WeAreGinger
Tomáš Hejda,
zakladatel a jednatel agentury PR Mollo
JA Czech je českou kanceláří organizace Junior Achievement, která je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací neziskovou organizací na světě. Vznikla v roce 1919 v USA a dnes působí ve více než 120 zemích světa. Do jejích programů se každoročně zapojí na 10 milionů dětí a studentů.
Českou kancelář JA založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa. Vzdělávací programy JA Czech v České republice od té doby absolvovalo více než 350 tisíc mladých lidí. JA Czech je akreditována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a pedagogům poskytuje akreditovaná školení. JA Czech je součástíJA Europea je členem SKAV.
Základem vzdělávacího systému JA Czech je propojování světa firem a škol. Organizace je financována zejména z darů partnerů. K nejvýznamnějším patří Bata Shoe Foundation, Citi Foundation, Hyundai, MetLife, Hewlett-Packard Enterprise a Raiffeisenbank. Více informací o JA Czech naleznete nawww.jaczech.cz.
Silvie Marhoulová,
manažerka vnějších
vztahů,
Poslední zprávy z rubriky Prezentace:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Česká koruna, CZK - kurzy měn české koruny
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Volná místa region Česká Lípa - Volná pracovní místa Česká Lípa
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?