Navzdory nejlepším čtvrtletním
výsledkům v historii a
výhledu, že
rok 2015 bude rekordní z hlediska ziskovosti, zůstávají
akcie AAL a dalších leteckých přepravců podhodnoceny, protože krátkodobí investoři se zaměřují na vytíženost letadel. Pro dlouhodobé investory předpovídá management společnosti, že se indikátor vytíženosti letadel (PRASM) přehoupne do nadějnějších čísel v druhé polovině
roku 2016. Ziskovost společnosti tak může čelit mírnému tlaku v druhé polovině
roku 2015 v důsledku větší konkurenci v obsazenosti letadel a horším ekonomickým podmínkám v Jižní Americe.
Nicméně provozní
výsledky této nejstarší
letecké společnosti a
práce jejího managementu nás přesvědčuje o tom, že společnost v
roce 2015 vytvoří nejvyšší
marže a
zisky před
zdaněním Společnost
AAL pokračuje ve svých rekordních ziscích a to by mělo přesvědčit investory a by od sledování úrovně vytíženosti letadel přesunuli svoji pozornost ke sledování
zisku. Kromě jiného tím, že
AAL nevynakládá prostředky na zajištění
leteckého paliva se jí daří ušetřit přibližně 4,8 miliard
USA ročně. To je nejvíc mezi všemi
americkými leteckými společnostmi. Předpokládáme, že část těchto ušetřených prostředků bude použito ve prospěch akcionářů buď na zpětný odkup
akcií, nebo na restrukturalizaci dluhů s vyšší
úrokovou sazbou. Cílová cena
akcie představuje zhodnocení o 71 % ze současné cenové úrovně.
Cílová cena
akcie leží na úrovni 73
USD a představuje P/E na úrovni 7,5 při
zisku na akcii 9,75
USD. Současná úroveň P/E je na úrovni 4,1 a je založena na konsensu analytiků, kteří pro
rok 2015 odhadují
zisk na úrovni 9,60
USD.
Delta Air Lines (DAL) má P/E na úrovni 9 a to znamená, že má mezi leteckými dopravci nejsilnější pozici.
American Airlines generuje příjmy ve výši 42 miliard,
zisky před
zdaněním (
EBITDA) ve výši 7,7 miliard a
zisk na akcii během posledního jednoho
roku ve výši 7,54
USD. Společnost má na svých účtech 8,9 miliardy
USD v hotovosti a má dluhy včetně nákladů na leasing letadel ve výši 29,5 miliardy
USD.
Videoanalýzu můžete namézt ZDE
.