ZUNO (ZUNO)
Osobní finance  |  11.08.2014 11:11:28

Špatné služby nebo poplatky. Proč měníme banky?

 

Neuspokojivé služby, poplatky, nebo složitý přístup k pobočce. To jsou pro klienty bank nejčastější důvody pro zrušení účtu. Ukázal to nedávný průzkum EY, který proběhl na vzorku více než 32 tisíc klientů bank ve 43 zemích světa.

Nejčastějším důvodem zrušení účtu ve staré bance jsou pro 33 % klientů špatné finanční služby. Na druhém místě skončily příliš vysoké poplatky, které vadí 32 % respondentů. 28 % lidí uvedlo jako důvod to, že neměli vše na jednom místě, pro 18 % to byla nevýhodná lokace pobočky nebo její nedostupnost. Až 54 % se nechalo slyšet, že výměnou banky získali lepší přístup a lepší služby.

Z výzkumu vyplynulo, že lidé dokáží lépe definovat své požadavky vůči bance. Jsou agilnější a nenechají se odbýt. Pokud jejich preference nejsou naplněny, jednoduše banku změní.

Také nové banky v České republice zaznamenávají zvýšený příliv zákazníků ze starých finančních domů. Podle statistik online banky Zuno přichází 60 % nových klientů z větších bank, jako jsou Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB.

"Jako nejčastější příčinu odchodu uvádějí klienti zvyšující se poplatky, které v průměru mohou dosáhnout 2 500  za rok. V nových bankách mají obdobné služby zdarma nebo jen za velmi nízké poplatky," říká Ján Bača, šéf prodeje online banky Zuno. 

V bankovnictví je to stejné jako v jakémkoliv jiném oboru – klienti si vybírají služby podle ceny a kvality. Když jsou nespokojeni, jdou jinam. Je sice pravda, že tato ,volba nohou' je u bank složitější než třeba vyměnit operátora či změnit svoji oblíbenou restauraci, ale v poslední době se to hodně zlepšilo a zjednodušilo. Nadávat na banku a zároveň ji nezměnit je dnes už jen výsledek určité pohodlnosti klienta,“ říká Patrik Nacher z portálu Bankovnipoplatky.com.

 Změna ve spotřebitelském segmentu 

 Banky byly dosud zvyklé na "pohodlného" klienta, dnes už ale musí reagovat na vývoj na trhu podstatně rychleji. Aktivní klient vyžaduje kvalitní online a mobilní bankovnictví, vysokou úroveň call center, snadný přístup k bance a rychlost vyřízení požadavků. Průzkum také odhalil, že při komunikaci s bankou jsou pro klienty návštěvy poboček  na čtvrtém místě 

"V této hektické době zažíváme výraznou změnu v chování klientů. Jejich čas je vzácný a mnoho věcí si chtějí vyřídit online, ale potřebují mít stále jistotu v možnosti obrátit se na někoho konkrétního. Nemusí však kvůli tomu chodit do banky. U nás tuto roli dokonale plní kontaktní centrum," podotýká Ján Bača.

Podobným přerodem prošlo podle průzkumu i získávání informací o produktech. Klienti jako zdroj upřednostňují webovou stránku banky, důležitým komunikačním a informačním kanálem se staly i sociální sítě


 

Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 230 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování a konsolidace, kreditní karta nebo kontokorent). Zuno je nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.

 

Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo 

 

 

 

 
Jozef Dudáš

Jozef Dudáš

Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno

Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.

Logo ZUNOOnline banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .


Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:

Et 17:18  Austrálie zakázala sociální sítě dětem pod 16 let Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
Et 14:28  Kurzovní lístek ČNB na čtvrtek 28.11.2024 Redakce (Kurzy.cz)







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688