(Kurzy.cz)
Banka Zuno poskytla na úvěrech 950 milionů, v zisku chce být za tři roky
Online banka Zuno, jediná tuzemská banka bez kamenných poboček, poskytla za první čtvrtletí 2014 na úvěrech 950 milionů Kč. Objem půjčených peněz meziročně vzrostl o 50 procent. Počet žádostí o úvěry narostl o 70 procent. Na vkladech má Zuno 20 miliard Kč.
„I když jsme v Česku za rok 2013 vykázali ztrátu 28 milionů korun, s níž jsme ovšem na začátku počítali, není pochyb o tom, že máme letos za sebou velmi úspěšný start,“ říká Peter Lakata, ředitel banky Zuno Česká republika. „Je potřeba si uvědomit, že právě tato ztráta byla způsobena počátečními investicemi do IT infrastruktury v rámci připravované expanze online banky na další trhy, jež byla v minulém roce pozastavena. Nyní však máme pevně ustanovený plán, podle něhož se překlopíme do zisku nejpozději během roku 2016.“
Zuno se kromě půjček zaměřuje také na refinancování a konsolidace, což tvoří 20 procent všech žádostí o úvěrové produkty a představuje 30 procent objemu půjčených peněz. Průměrná úroková sazba přidělená žadatelům o refinancování nebo konsolidaci je 8,8 procenta.
Většina klientů přichází ze starých bank
Okolo 20 procent klientů má Zuno jako primární banku, každých osm minut přichází nový zákazník. Naprostá většina nových klientů přichází ze starých bank, přičemž celá čtvrtina z nich pochází z České spořitelny. Na dalších místech jsou ČSOB a Komerční banka. Cílem pro rok 2014 je oslovit přinejmenším alespoň 60 000 dalších zákazníků, kteří nebudou muset se svou bankou ztrácet čas.
„V prvním čtvrtletí tohoto roku jsme spustili novou kampaň zaměřenou na úvěrové produkty a úspěšně přivítali 30 000 nových zákazníků. Nabídli jsme klientům účet, který mohou mít zdarma se všemi základními službami a nemusí se omezovat a přemýšlet o zbytečných poplatcích ani v zahraničí. I v následujícím období budeme poskytovat kvalitní služby, které usnadní klientům bankovní operace a posunou internetové bankovnictví 21. století opět o něco dál," dodává Peter Lakata.
Mobilní aplikací protekla miliarda korun
Zuno se zaměřuje na online a mobilní bankovnictví. Mobilní aplikaci banky si stáhlo již přes 60 tisíc lidí a každý osmý klient ji aktivně využívá každý den. Meziročně vzrostl počet uživatelů mobilní aplikace za první čtvrtletí o 60 procent, přičemž měsíčně aplikace zaznamená 150 tisíc přihlášení. Za první kvartál roku 2014 protekla mobilním bankovnictvím jedna miliarda korun prostřednictvím více než 100 tisíc platebních transakcí.
Průměrný
věk klienta Zuno je 37 let, obvykle je moderní, aktivní v online prostředí,
zvládá své finance řešit sám bez ztráty času a peněz. Průměrně si od banky
půjčí okolo 100 tisíc korun.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010
na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika.
Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní
Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými
fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up
společnosti stala online banka s 230 000 klienty nabízející široké
produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online
půjčka, refinancování a konsolidace, kreditní karta nebo kontokorent). Zuno je
nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.
Vladimír Michna
PR Specialist, tiskový mluvčí
ZUNO BANK AG
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?