1Q14: Aktivní klienti bank zaplatí měsíčně za poplatky 325 korun
Průměrný český zákazník, který aktivně využívá svoji banku, zaplatí za svůj bankovní účet 325 Kč měsíčně, za celý rok je to 3 900 korun. Průzkum na základě porovnání poplatků za vedení účtů v 18 bankách v ČR provedl finanční portál Finparada.cz.
Srovnání proběhlo v dubnu 2014 a je vytvořeno na základě dvou modelových profilů klientů, kteří využívají širší škálu bankovních služeb na českém trhu. Aktivnější zákazník, který pravidelně používá služby elektronického bankovnictví a měsíčně zadá pět domácích platebních příkazů a jeden zahraniční, kartou zaplatí 5 000 Kč, třikrát vybere z bankomatu vlastní banky, dvakrát z bankomatu jiné banky, jednou z bankomatu cizí banky v zahraničí a jednou měsíčně mu přijde mailem výpis z účtu, zaplatí průměrně 329 korun za měsíc.
Méně aktivní zákazník s online bankovnictvím, který měsíčně zadá tři domácí platební příkazy a jeden zahraniční, kartou zaplatí 3 000 Kč, dvakrát vybere z bankomatu vlastní banky, jednou z bankomatu jiné banky, jednou z bankomatu cizí banky v zahraničí a jednou měsíčně mu přijde mailem výpis z účtu, zaplatí průměrně 321 korun za měsíc.
Z průzkumu vyplývá, že nejvíce za poplatky zaplatí klienti velkých bank, okolo 400 korun měsíčně. Naopak nejnižší poplatky si účtují nové nízkonákladové banky. Online banka Zuno má uvedené služby zdarma, u mBank by zákazník zaplatil 75 korun, s Equa bankou 108 korun, s Air Bank 157 korun a s Fio bankou 165 Kč za měsíc.
Západní Evropa má jednodušší poplatky
„Poplatková struktura bank západní Evropy je již dlouhou dobu mnohem jednodušší než poplatková struktura sazebníků klasických českých bank. Nové banky se při svém vstupu na český trh snažily poplatkový systém zjednodušit. Některým se to povedlo, jiným méně. Ale snaha je vidět. Tento tlak má vliv i na postupné změny v sazebnících klasických bank,“ říká Zdeněk Bubák z finančního portálu Finparada.cz.
Zuno, jediná online banka v Česku bez kamenných poboček, nabízí v rámci účtu Plus zdarma všechny výběry ze všech bankomatů doma i ve světě, vedení účtu, přijaté a odeslané domácí a přijaté zahraniční platby, trvalé příkazy a inkasa, měsíční výpis e-mailem, spoření a 50 vkladů. Podmínkou je zaplatit měsíčně kartou alespoň tři tisíce korun.
„V Zuno se snažíme eliminovat bankovní poplatky, na které jsou klienti v jiných bankách zvyklí. Aktivní využívání účtu pro nás není důvod pro zpoplatnění služeb, aktivní klienty naopak odměňujeme účtem zadarmo,“
říká Lenka Hritzová, šéfka
produktového managementu a CRM online banky Zuno.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz
Jozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Zprávy o koruně
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna