Očekáváme, že se společnost CME v 1Q propadla do ztráty nejen na úrovni čistého zisku, ale i na úrovni EBITDA a provozního zisku EBIT. V našem modelu počítáme s meziročním poklesem tržeb o 16,8 % zejména z důvodu poklesu příjmů z reklamy v (z hlediska přínosu pro CME) nejdůležitější televizi TV Nova. V médiích se před několika dny objevila informace, že prodaný reklamní čas na TV Nova a Nova Cinema klesl v 1Q o 57 %. Pokud započítáme faktor vyšší ceny za prodanou reklamu o cca 15 %, dojdeme k meziročnímu poklesu tržeb CME v České republice o 40 - 50 %. Dle prozatímních zpráv od managementu je to faktor dočasný a měl by ve výsledku vést k vyšším cenám televizní reklamy na celém trhu i u konkurence. Domníváme se, že je jen otázkou času, než vedení TV Nova, byť prozatím s mandátem od managementu CME k žádným ústupkům, se nakonec dohodne se zadavateli reklamy na kompromisních podmínkách.
Management se také vyjádřil, že podobná cenová politika je uplatňována i v ostatních zemích, kde CME působí. Od tam ale nepřichází žádné ani kusé informace, v našem modelu proto s tak obrovským dopadem jako v ČR nepočítáme.
Zisk před zdaněním a odpisy podle našich výpočtů dosáhl poprvé od 3Q 2010 záporné hodnoty -10,9 mil. USD. Neočekáváme, že by tak masivní pokles tržeb dokázala společnost plně kompenzovat snížením nákladů (i když s poklesem nákladů počítáme). Čistý zisk predikujeme ve výši -56,7 mil. USD.
Zásadních informací čekáme od managementu více. Zejména výhled hospodaření na tento rok vyjádřený v číslech. Dále pak konkrétnější opatření na posílení cash flow – v našem modelu počítáme s emisí nových akcií pro společnost Time Warner, která by tak navýšila podíl na námi odhadovaných přibližně 58 %. To by mělo do kasy CME přinést přes 60 mil. USD. Provedení tohoto opatření ale časujeme až na druhé, případně třetí čtvrtletí letošního roku.
Na základě výsledků za 1Q 2013 a informací od managementu během tiskové konference budeme revidovat naši cílovou cenu akcie společnosti CME s rizikem jejího snížení.